tilbage

Land Rover Forum  

Index
89742: Østergaard (16-11-2009 16:38:23)
Leif Mogensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.57.64.165)
Frilander årg. 2000. Problem - kan ikke slå spærring fra,og kan derfor ikke afprøve bremsen på ruller,i forb. med syn.
Ingen synlige defektheder. Hvad er der galt og hvad kan jeg selv gøre.
Index
89743: sv: Østergaard (16-11-2009 16:44:11) (svar på 89742)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.173)
såvidt jeg ved kører en freelander med visvose kobling mellem for og bag aksel og spærringen mellem de to aksler styres ved at viscosen ændrer viscositet ved forskelle i hastighed de to aksler imellem, dvs at hvis bahjulene spinner, bliver gel'en i viscosekoblingen varm og stivner hvilket låser de aksler sammen ligesom en centerdiff spærre.

dette betyder ganske rigtigt at du ikke kan ta den på 2-hjuls rullefelt men det betyder ikke at der er noget galt, sådan skal den virke.

eneste måde at får den på 2-hjulsfelt er at afmontere drevakslen til den testede aksel.
Index
89744: sv: sv: Østergaard (16-11-2009 16:51:06) (svar på 89743)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.148.57)
Kig op på emnerne her på Forum. Jeg mener at Freelander er også en af de biler med permanent 4X4 som IKKE må prøves på rulle, én axel ad gangen!
Index
89745: sv: sv: sv: Østergaard (16-11-2009 16:57:19) (svar på 89744)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.166.20.49)
Hvis du har et af de dyre felter der er lavet til 4x4 biler kan det lade sig gøre, det ene hjul vil rulle frem og det andet vil rulle baglæns. men fortvivl ikke synsmanden kan ikke teste den, så hvis du sytes den bremser lige på vejen så er den fin. Glad i Kalundborg har et der kan bruges hvis du vil have den af prøvet.
Index
89747: sv: sv: Østergaard (16-11-2009 17:02:20) (svar på 89743)
Leif Mogensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.57.64.165)
Tak for svar , jeg afmonterer kardanakslen,og kører til syn sådan.

mvh. Østergaard
Index
89748: sv: sv: sv: Østergaard (16-11-2009 17:04:51) (svar på 89747)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.173)
du behøver ikke ta akslen af før syn, da de ikke må ta den på rullefelt til syn pga det permanente 4x4, kører de somregel en tur og bremser lidt istedet
Index
89750: sv: sv: sv: sv: Østergaard (16-11-2009 17:14:15) (svar på 89748)
Bo Møller Rasmussen #5789, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.231.65)
De gange jeg været til syn har de kørt en tur, de har alle været klar over at den ikke måtte komme rullefelt.
Index
89770: sv: sv: sv: sv: sv: Østergaard (16-11-2009 21:04:41) (svar på 89750)
Kalle Rosenberg #8420, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.200.74)
Jeg har hørt, at de i synshallerne har fået en bremsekraftmåler. Det skulle efter sigende være et eller apparat der sættes i bilen, hvorefter de blot kører en lille tur......... Ved ikke om det er rigtigt! Jeg har en RRC, en 2006 Grand Vitara og før den kørte jeg Subaru. Alle med permanent 4x4. Til syn har de aldrig kørt nogle af dem i bremsefeltet, så jeg tror ikke det bliver noget problem.

Mvh. Kalle