tilbage

Land Rover Forum  

Index
90399: aksler leight weight (30-11-2009 22:25:47)
Klaus Andersen #7704, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.93.227.191)
jae så kommer der lidt flere spørgsmål fra mig denne gang i en anden retning har også fået øje på en fin gammel leight weight men nogle siger at akslerene er lidt svage hvis det er tilfældet findes der så nogle der er forstærket eller er det pjat har jo et par gange set ole pedersens fine vogn i aktion og mener jo ellers ikke den bliver skånet


mvh en der samler lidt info
Index
90400: sv: aksler leight weight (30-11-2009 22:41:18) (svar på 90399)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Klaus

Du kan ikke regne mad hvad du ser, du må spørge og det gør du så her, i mine aksler er der intet std tilbage, både dif og stik aksler er specielle selv de forreste stiksksler er specielle.

De bagerste er stik aksler fra Maxidrive og diffet er et alm std 4,7 der snart bliver et 4,75 fra Crown dif.

Foran er det et 4,75 diff fra Crown et der er lavet til at køre baglæns som det forreste jo gør, den yderste stikaksel er 109" std, krydset er et meget spcielt fra Hardy Spicer, den inderste stikaksel er fra Great Bassin Rovers i USA.

Både for og bag er 24 spline

Der er forøvrigt ARB Airlocker i begge ender.

Nå men det var så mine aksler og lidt om hvorfor de så kan holde til det du ser jeg gør ved dem.

En alm LWT har ikke svagere stikaksler end en alm 88" og hmed mindre du vil køre den slags løb som vi gør og være med helt oppe i toppen så er det ikke noget jeg mener man skal bekymre sig om, std delene er billige og hurtige at skifte hvis noget skulle gå galt.

MVh

Ole

Snart ikke mere #493.

Index
90401: sv: sv: aksler leight weight (01-12-2009 00:06:09) (svar på 90400)
Flemming Thomsen #6571, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.167.129)
Hva' mener du med den sidste linie?
Vi ska' da vel ikke undvære dig i klubben?

Mvh
Flemming
Index
90403: sv: sv: sv: aksler leight weight (01-12-2009 07:13:55) (svar på 90401)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Flemming.

Jo, jeg sendte min udmelding i går, lige tids nok til ikke at skulle betale gebyr.

Og det er der mange grunde til, som det vil føre for vidt at komme med her, men det er velovervejet igennem snart 2 år.


Med venlige rover hilsner

Ole

Snart ikke #493 mere.

Index
90405: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (01-12-2009 07:57:32) (svar på 90403)
Tony Albers (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.183.252)
Velkommen i gruppen, Ole.

Tony - ej længere #4243
Index
90406: sv: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (01-12-2009 08:48:39) (svar på 90405)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Ja og så vidt jeg ved så er vi to heller ikke de eneste af "gamle" medlemmer der har fået nok af lugten i bageriet, men måske den en dag blir anderledes hvem ved.


MVRH

Ole

Index
90404: sv: aksler leight weight (01-12-2009 07:49:43) (svar på 90399)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.196)
Min LW kører med standard stikaksler og diff, jeg kører i terræn og har lige trukket en 4,4 tons lastbil og den brokkede sig ikke..
Index
90407: sv: sv: aksler leight weight (01-12-2009 08:50:16) (svar på 90404)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Ja noget af det det handler om med stikaksler og differ er selvfølgelig at køre pænt og vide hvad der er skidt og gøre og ikke gøre, og så er det vigtigt at holde slør justeret ned på et minimum.

MVRH

Ole.
Index
90472: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 08:49:04) (svar på 90407)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Som man sadler rider man. Jeg har "kuns" destrueret eet stk. diff i de år jeg har kørt en lightweight, og der blev ikke skånet på noget materiel i den forbindelse. Men der er et par gode tips jeg fik da jeg startede i denne lr verden, sæt roligt i gang så du undgår en "svirpende effekt så man knækker stik akslerne, skift roligt gear så man ikke flår det fra hinanden, eller du kan høre det for det vil sige ganske forfærdeligt hvis man ikke "føler" sig igennem gearskiftet.
Tjek jævnligt olierne på bilen, smør godt i dine div. led.
Bare lidt gode råd jeg fik og har fulgt.
MVH Jens E den stolte ejer af en lightweight.
Index
90497: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 13:51:58) (svar på 90472)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Noget af det der har været med til at knække flest stikaksler er at trække håndbremsen inden bilen står helt stille. Kardanbremsen er ikke en del af nødbremseanlægget, og ja det er en kardanbremse så den kan ikke benyttes til håndbremsevendinger :-)

mvh
Ib 0219
Index
90499: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 13:55:57) (svar på 90472)
Klaus Andersen #7704, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.93.227.191)
jamen kan jo forstå der er lidt forskellige muligheder vil drage fra vores dejlige fastland over til den der lange ø der kaldes jylland og nærstuderer en af slagsen og ole jeg er da noget ked af hvis jeg nu skal helt til jylland for at komme til at køre imod dig igen det var jo ellers en god kamp til nvc

mvh klaus
Index
90503: sv: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 14:23:08) (svar på 90499)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Klaus

Hvis du tænker på at lave en LWT så den kan deltage på lige fod med fx min så må du nok hellere tænke dig extra godt om for det er ikke billigt, da vi var nået 75k og 1200 arbejdstimer holdt vi op med at tælle sammen for den skulle bare være færdig, siden da har vi brugt tæt på 25k og vi er ikke færdige endnu puha, stikakslerne i for er ikke stærke nok til at jeg føler mig 100% sikker på dem.
Og så skal vi have mere motorkraft med større pålidelighed på de mærkelige og ofte over 45 grader hældninger så det hedder programmerbar indsprøjtning og 2,9liter.

Men vi har noget i støbe ske'n.

Er den derimod til alm hygg hygge kørsel så er det jo lige meget da er den akkurat lige så stabil som en alm 88".

Og til Ib, Jo vi laver håndbremse vendinger med den, men den er jo heller ikke meget std mere.

Og ja Klaus jeg har meldt mig ud af "grøn stue" så nu må vi se hvad der så sker, det var en god kamp, heldigt for jer at jeg havde de forkerte kileremme med ;-( det kostede lige to baner.

MVRH

Ole.

Ps det er faktisk billigere at tage en 90" V8'er og lave det samme ved, men den er ikke en LWT og det fede er at have en bladfjederbil, der kan køre lige op eller bedre end mange af de der med fjedre fra en divan og kæmpe hjul.
Index
90505: sv: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 15:22:08) (svar på 90499)
Lars Jørgensen #1584, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.23.148)
Hej Klaus

Ole glemte lige at tilføje en ødelagt kobling på LWT samt et smadret styrehus på 90’eren. Men du kan bare komme an……….

Vi (Lea & jeg) glæder os til at køre mod dig igen, men eftersom vi heller ikke bryder os om den retning som DLRK efterhånden går i, har vi også meldt os ud af DLRK. Så nu er vi vel et nyt medlem i Tony Albers gruppe.

Vi deltager nok ikke i så mange arrangementer fremover, så det skal evt. være i DOS eller lign, nu du har bevist at du godt kan være med i den slags arrangementer.


Vi ses derude.

Lars / 1584 reg fyn
Index
90511: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 16:32:56) (svar på 90505)
Klaus Andersen #7704, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.93.227.191)
jamen jeg satser på at komme ud og lege lidt med jer i DOS har skeldt mig af med den fine 90" og kigger lidt på andre muligheder havde en RR i tankerne men er blevet lidt forskrækket over dem jeg har kigget på såe tror sgu det bliver til en leight weight ved godt de ikke minder meget om hinanden men er nået frem til det skal prøves
Index
90530: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: aksler leight weight (02-12-2009 22:55:25) (svar på 90511)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Klaus

Jammen så er det jo bare at komme igang, du er ikke den eneste der har set lyset i LR fedeste model, jeg har kendskab til 2-3 andre der bygger på LWT til Challenge biler
Blir spas når de alle blir færdige..

MVRH

Ole.