tilbage

Land Rover Forum  

Index
90490: høje omdrejninger (02-12-2009 12:19:48)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej

når min motor har stået i tomgang i 5-10 min og jeg så sætter mig ind og trykker på speederen, så tar den ekstremt høje omdregninger, men jeg kan sagtens slukke den på nøglen, kan det være en utæt manifoldspakning.

mvh martinj
Index
90493: sv: høje omdrejninger (02-12-2009 12:30:34) (svar på 90490)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Hej Martin.

Er det stadigvæk en 2.5 TD motor du har?
Når du slipper speederen, går den så tilbage i tomgang?
eller er det din tomgang der bliver for høj?



Mvh


stephan
Index
90495: sv: sv: høje omdrejninger (02-12-2009 13:16:54) (svar på 90493)
Martin Jørgensen #7895, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.50.43.204)
hej stephan

ja det er stadig den gamle td,er,(v8 eren er ikke færdig endnu)

når jeg slipper spederen igen går den stille tilbage til normal tomgang.

mvh martinj
Index
90513: sv: sv: sv: høje omdrejninger (02-12-2009 17:46:04) (svar på 90495)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 94.145.89.173)
det kan være en utæthed i diesel slanger/filter eller tilstoppet filter.

har flere gange oplevet at luft i systemet giver netop disse symptomer med meget høj tomgang og at man ikke kan slukke med nøglen.

de gamle CAV pumper er desværre ikke selvudluftende ligesom boscherne som sidder på tdi motorerne.
og hvis de ikke er 100% udluftede så kan regulatoren ikke finde ud af at regulere ned, samtidigt med at det åbenbart påvirker magnet ventilens evne til at slukke motoren.

det du skal gøre er at tjekke hele fremførslen samt filtre minutiøst for utætheder, og derefter lufte ud. hvilket godt kan ta sin tid.
Index
90514: sv: høje omdrejninger (02-12-2009 18:31:59) (svar på 90490)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.95.100)
Hej Martin.

Tjek evt.dit Boost Diaphragm på højtrykspumpen. Det er der brændstofmængden bliver tilpasset turboens tryk, og hvis der er et hul i det, kan det sende diesel fra pumpen over i turboen, så den kan køre på dieseldampe direkte fra indsugningsluften.

Hilsen

Jens
Index
90517: sv: høje omdrejninger (02-12-2009 20:21:29) (svar på 90490)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.159.242)
Hej Martin

Prøv engang at fjerne retur slangen der går fra proppen i ventil dækslet til indsugnings manifolden, husk at proppe hullet i manifolden, - bare for at udelukke begyndende under kompression.

Rh Tom