tilbage

Land Rover Forum  

Index
90590: Det 'p.....! ind i bilen (04-12-2009 13:19:15)
Phillip Nørgaard #8017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.97.129.82)
Hej alle på forum. Jeg har et problem med vand inde i vognen - og med kun 3 solskinsdage i november - er det blevet til et stort (vådt) problem. Hele bunden af passager siden er gennemvædet, måske er udtrykket "står under vand" mere præcis i denne sammenhæng. Bilen er nu begyndt at lugte muggent og er i det hele taget ikke i en god kondition. Jeg har kikket og ledt efter utætheder, og vil i denne sammenhæng spørge på forum. Kan en forrude blive så utæt at vandet står ind i bilen under disse højfrekvente regnskyld, vi har oplevet på sidste?
Jeg har set - og hørt når vandet vældter ind i bilen, og det gør det gennem blæse kanalen nede ved benene. Kikker jeg efter kan jeg ikke se spor efter vand. Hverken i motorrummet eller ved ventilationsklapperne under forruden. Hvor fa.... kommer det fra.

Med venlig hilsen
Phillip (efterhånden med svømmehud)
Index
90591: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 13:36:01) (svar på 90590)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Hvilken bil snakker du om? Altså, ud over din egen ;-)
Hvis det er en serie eller defender, så ville jeg kikke efter ved ventilations klapperne under forruden. De er næsten altid skyld i denne problematik.

Jimmi
Index
90594: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 14:03:59) (svar på 90591)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Som tidligere sagt: Søg efter Land Rover Water Ingress manual på nettet.
Den kan måske nok hjælpe dig.
Hvis du siger det kommer ind gennem luftkanalen, er du så sikker på dit køle system ikke mister vand og det er en fejl inde i dit varme apperet? Jeg har ikke hørt om det på Land Rover, men jeg har hørt om det på en BMW.

MVH Jakob E S
Index
90596: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 14:13:21) (svar på 90590)
Thorkild Ellerbæk #7681, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.57.158)
Hviss du kører Discovery 2 er det sandsynligvis soltaget. Jeg har sejlet i hele højre side indtil jeg simpelthen fugede hele vejen rundt og lukkede soltaget. Alternativ: et nyt soltag pris: 10.000 kr. Her i denne november 2009 har jeg måttet fuge efter....
Index
90599: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 14:35:57) (svar på 90596)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Er det nyt at Disco 2 har ventilationsklapper under forruden? :-)

Jeg tror det drejer sig om en Defender eller serie bil.

MVH jakob E S
Index
90598: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 14:32:44) (svar på 90590)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 91.198.168.8)
når du kører soltaget tilbage kan du se at der er en kant (rende) rundt om hvor soltaget slutter tæt. i denne rende er der i hjørnerne afløb hvor der er sluttet en slange til som bagerst går ned til inderskærmen ved baghjulene (inden i kabinen. det som sker er at denne slange mørner ig enten falder af - hvorefter at vandet ender inden i bilen eller den bliver utæt og det samme sker. det som du skal er, at tage beklædningen af bag bagdørene og tjekker at slangen er hel og sidder som den skal - den falder normalt af hvor du kan nå den. hvis du er i tvivl om hvilken side vandet kommer ind så fjern beklædningen i begge sider - kør soltaget tilbage og hæld vand i renderne i hver side - så ser du hvor det er.

du kan reparere det ved at sætte en 1/2 tomme slangen uden på den gamle slange.

Hilsner

Svend
Index
90607: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 16:54:41) (svar på 90590)
Ken Christensen #7988, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.58.224.63)
Kære Phillip,

Jeg svarer udfra at du har en Defender/90/110. Hjørnet udvendig på taget kan tit være utæt og der kan stille og roligt komme vand ind den vej, som så følger newtons lov og løber nedad. Listen under forruden kan sagtens være utæt, den som sidder mellem ventilations klapperne og forruden. Så er der vippe beslagene (til at at lægge forruden ned. Der ville jeg kigge efter om der sidder tætnings materiale mellem beslaget og din bulk head. Skruerne på vippe beslagene kan eventuelt også være løse. Vand skal ikke bruge meget plads for at komme ind.

God arbejdslyst:-)
Index
90612: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (04-12-2009 18:56:13) (svar på 90607)
Magnus Nyholm #8468, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 95.209.210.137)
I min Serie III har jeg præcis samme problem, hvor vandet kommer ud ved (ben)blæseren i passagersiden. Jeg har endnu ikke kunne finde ud af hvor vandet kommer ind. -Så jeg vil følge denne tråd spændt...

Min midlertidige løsning har været at købe en bagagerumsmåtte i gummi hos jem&fix til 50 penge (vist nok) og tilpasset gulvet. Så kan jeg skrabe vandet ud før afgang. Og så er gummimåtter jo altid praktiske.

Det er dog kun når det regner meget kraftigt at det er et problem, ligesom at der ikke er problemer ved kørsel.

Mvh Magnus
Index
90620: sv: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (05-12-2009 00:29:21) (svar på 90612)
birger borgwardt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.197.241)
Med hensyn til S111, kan det være det kommer ind ude fra motorrummet, den u-liste som motorhjælmen er hængslet lige over ender lige over pasagersidens topedo lige ved udluftningen/varme.
Prøv at lægge et stykke plastik over topedoen ude i motorrummet så det vand der kommer fra forrudeareal og løber ned bag motorhjælmen, ned i u-listen (metal) ud over plastik stykket og væk fra topedo.

Hvis det hjælper har du rust eller microscopiske revner i topedoen hvor vandet så kommer ind. Svejses, eller fyldes op med lindolie eller anden tædningsmiddel.

Hilsen BirgerB.
Index
90626: sv: Det ´p.....! ind i bilen (05-12-2009 09:53:58) (svar på 90590)
Eric Bahnsen #7944, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.63.35.207)
Hej Phillip.
Der er kun en måde at finde ud af hvor vandet kommer ind.
afmonteret om nødvendigt de dele, som må være i vejen for at se ind til åstedet.
En person( gerne svigermor) udenfor bevæbnet med en haveslange. Bilen oversprøjtes nu fra alle vinkler udefra, godt med vandtryk.Du er inde i bilen og med lommelygte og evt.spejl, er det nu din opgave at lokalisere hvor vandet kommer ind. Husk at vand gerne løber nedad og samler sig i små søer hvor det er muligt.
vh Eric
Index
90755: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (07-12-2009 19:38:59) (svar på 90626)
Phillip Nørgaard #8017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.43.216)
Tak drenge, for alle indlæg.
Jeps det er en 110 og -nej ventillationsklapperne er fine. Men jeg tjekker hjørnerne ved taget - det lyder plausibelt. Men som I ganske rigtigt råder mig til, så må jeg skille delene ad, bid for bid og så se, hvad der dukker frem.

Tak for hjælpen

Hilsen Phillip
Index
90771: sv: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (08-12-2009 07:54:50) (svar på 90755)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
Hej Philip,
Jeg havde samme problem, L-R Frankfurt kunne ikke hitte ud af det,(De havde hele taget af, for at fuge det på ny uden held). Da jeg selv kiggede på det endt jeg med at fuge pakningen mellem forrude og bulkhead, så holdt det op.
Mvh Peter
Index
90776: sv: sv: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (08-12-2009 11:13:31) (svar på 90771)
Phillip Nørgaard #8017, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.97.129.82)
Hej Peter. Ja se, jeg tror du er inde på noget her. Den har før kunnet lægge forruden helt ned, men beslagene er udskiftet til nogle "stive" nogen, Man kan jo godt tro at det kan dreje sig om gummilisten mellem ruderammen og bulkheaden. Bo var også inde på det, da vi snakkede sammen i går.

Jeg kikker efter. Tak for uvurderlig hjælp

//Phillip
Index
90798: sv: sv: sv: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (09-12-2009 07:48:06) (svar på 90776)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
Hej Philip,
Husk at bruge en elastiske fugemasse.
mvh Peter
Index
90823: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Det ´p.....! ind i bilen (09-12-2009 17:21:04) (svar på 90798)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Det kan anbefales at bruge rudesealer, da den ikke tørrer op.
Mvh
Kenneth Poulsen