tilbage

Land Rover Forum  

Index
90811: Kan man bare rette styrtøjet op? (09-12-2009 14:01:46)
Rolf Kronborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.228.186)
Hejsa, Glædelig Jul! håber nogen kan hjælpe mig her..

Jeg er den lykkelige ejer af en 90" fra 1985, for noget tid siden var jeg så uheldig, at en flugtbilist kørte ind i min bil mens den holdt parkeret på gaden. Det resulterede i nogle smadrede fælge, trinbrædt, ridser ned af siden og en bagaksel der gik løs.
Bilen skulle laves over forsikringen og det hele er fixet, bortset fra da jeg fik bilen igen sad mit ret 90 grader af hvad det plejer..? I min verden tyder det på at der er noget i styrtøjet der har fået et ordentligt slag, men jeg er ikke mekaniker..

Værkstedet fik bilen igen og nu kan jeg hente den hvor rettet sidder lige, men de har ikke gjort andet end at justerer styrtøjet. Da jeg spurgte ind til hvad der var galt kunne jeg ikke rigtigt få et svar.. Andet end at der ikke var noget galt og hvis de skulle skifte noget skulle de jo have fat i forsikringsselskabet igen. ( Det gjorde mig ikke specielt tryk ved situationen)
Kan det lade sig gøre at få et så stort et udslag på retstillingen og så stille det hele tilbage igen?

Hvordan undersøger jeg om noget er slået skævt eller beskadiget, jeg vil meget nødig slide mine nye dæk ned pga. af det her?

Som mekanikeren siger er det jo en gammel bil, det ved jeg godt, men derfor kan man vel godt forvente at tingene bliver lavet ordentligt.. :)


Glæder mig til at høre jeres indputs


Mvh. Rolf

Index
90812: sv: Kan man bare rette styrtøjet op? (09-12-2009 14:14:06) (svar på 90811)
svend Bahn Sanger 4749 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 91.198.168.8)
det kan man godt.

du kan justere rettets stilling uden at ændre på sporingen. det er helt normalt.

det som du dog skal sørge for er, at når bilen har været ramt fra siden af så skal sporingen kontroleres for fejl da den meget let kan komme ud af sporing ved en sådan behandling.


hilsner

Svend
Index