tilbage

Land Rover Forum  

Index
91470: Import af bus! (23-12-2009 14:13:39)
Clement Larsen-Ledet #5313, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.198.248.65)
Er det stadigt muligt at hente en 10-12 personers Defender hjem og få den på dyre danske plader? Jeg regner med at det skal være en Tdi, så hvis dette er muligt, er der så nogen der har en idé med afgiftsbeløbet?
Hilsen
Clement
Index
91475: sv: Import af bus! (23-12-2009 15:36:15) (svar på 91470)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Clement

Det burde være muligt, hvis den er registreret første gang dengang TDIerne blev serieproduceret (jeg mener reglerne blev ændret i 2002).
Det kræver nok at bilen er registreret i udlandet med flere end 9 sæder.

Jeg ved ikke hvad den vil koste i afgift.

MVH Jakob E S.
Index
91481: sv: sv: Import af bus! (23-12-2009 19:10:45) (svar på 91475)
Torkild sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.54.162)
Det er ikke noget problem , har hentet 2stk busser hjem fra England det sidste års tid
300 TDI årg 96. 67.000 i afgift.
Der har ikke været set på om hvordan de tidligere har været registreret , men kun på om de kan leve op til buskravene herhjemme.

Mvh Torkild Sckerl
Index
91489: sv: sv: sv: Import af bus! (23-12-2009 21:24:11) (svar på 91481)
Clement Larsen-Ledet #5313, reg. fyn (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.248.65)
Tak Torkild!
67K DKK er da også en slat!! Hvordan er det beregnet?
Idet de var fra UK, var det så RHD?
Er der reduktion i afgiften, hvis det er en RHD?
Julehilsner
Clement
Index
91494: sv: sv: sv: sv: Import af bus! (23-12-2009 22:15:43) (svar på 91489)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.226)
Busafgiften er 60 % og det er ligegyldigt, hvor rattet sidder...
Index
91496: sv: sv: sv: sv: sv: Import af bus! (23-12-2009 23:40:27) (svar på 91494)
Torkild sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.135.9)
Hejsa, de er begge højrestyret, 67 kg. Var også mere end jeg forventede, men på det tidspunkt var der kun 2 busser til salg hos forhandlere i DK begge terminalen i Birkerød og begge et pænt stykke over 200.000 kr.
Og jo (Poul) det betyder et afslag i beregningsgrundlaget på 15 % når bilen er højrestyret.
Index
91513: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af bus! (25-12-2009 12:07:51) (svar på 91496)
Clement Larsen-Ledet #5313, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.198.248.65)
Glædelig (bag)Jul!
Kan I hjælpe mig lidt med beregningen, som lidt underholdning, for at finde afgiften!
Med hvide plader (180% afgift) er tommelfingerreglen, at man tager 2/3 (67%) af prisen for en sammenlignlig dansk bil og der er så afgiften.
Bruger man samme regl for bus (60% afgift)vil det så være 1/3 af ovennævnte regl, altså 2/9 (22%)!
Hvis Torkild således har betalt 67.000 DKK i afgift, ville den sammenlignlige danske bil koste 304.545 DKK (67.000x0,2
Index
91504: sv: sv: sv: Import af bus! (24-12-2009 13:59:29) (svar på 91481)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.243.173.127)
Med hensyn til buskravene, så vær opmærksom på hvornår det blev ulovligt at have langsgående sæder i busser. Din bil skal være fra før dette.
Du finder detaljerne i detailforskrifter for køretøjer, som kan ses på FSTYR.DK
Det er altid smart at kende reglerne inden man kører til syn, med et projekt. De der synsfolk har det ed at opfinde deres egne regler.


MVH Jakob E S
Index
91508: sv: sv: sv: sv: Import af bus! (24-12-2009 15:39:58) (svar på 91504)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.178.164)
Oktober 2001 ændres kravene...