tilbage

Land Rover Forum  

Index
91776: Paris Dakar (31-12-2009 17:25:09)
Peer Bonnemann #6234, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.178.170)
Hey godt nytår til jer alle.
Har bemærket at der ikke er Land rover med i løbet denne gang
http://www.dakar.com/index_DAKus.html
Men Hommer

Hyg jer
mvh. Peer
Index
91777: sv: Paris Dakar (31-12-2009 18:30:02) (svar på 91776)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.35.175)
Ingern Land Rover biler, men derimod Land Rover mekanik i de 8 stk. Bowler der er tilmeldt.
Ret beset kniber det vel også gevaldigt at finde en bil indenfor mærket, som vil være konkurrencedygtig i dag - selv efter en kraftig ombygning.

Godt nytår
Roverhilsen
Benny #2711
Index
91780: sv: sv: Paris Dakar (01-01-2010 14:42:26) (svar på 91777)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.197.49)
Range Rover Sport har vist al det potentiale, som kræves i den forbindelse. Det er vel også derfor, at Bowler har kastet sig over ombygningen af en sådan.
Spørgsmålet er blot, hvor langt han er kommet med det projekt.
Godt nytår i øvrigt til alle DLRK'ere.
Morten
Index
91782: sv: sv: sv: Paris Dakar (01-01-2010 14:58:17) (svar på 91780)
Benny Jepsen #2711, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.35.175)
Det må være Nemesiss projektet du mener når du nævner Bowler.
Det er jo netop et eksempel på hvad jeg mener med at landrover teknik bliver brugt, men ikke i en landrover bil som vil være alt for tung til kunkurrencebrug, selv efter en ombygning.
Bowlers projek bygger på en helt ny rørramme og et kunststof karosseri som godt nok ligner en RRS, men som er helt sin egen. Mekanikken derimod er fra landrover/jaguar

Godt nytår
Benny #2711
Index
91784: sv: sv: sv: sv: Paris Dakar (01-01-2010 15:17:15) (svar på 91782)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.240.156)
Nu er det jo ikke fordi at de biler der stå Nissan-Toyota eller VW på og som deltager er standart biler der er taget fra gaden og har fået store hjul og et spil på, disse biler er også bygget op om et rørrammestel og med fiber karos. Så at en LR. vil blive for tung har vel ikke bund i virkeligheden, der er selvfølgelig bil der er i de små klasser de er modifiseret standart biler og her vil en tilsvarende klagjort LR. vel også kunne klare sig
Index
91790: sv: sv: sv: sv: Paris Dakar (01-01-2010 20:41:22) (svar på 91782)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.197.242)
Jep, men det var nu mest Stage 1-projektet, jeg havde i tankerne.

Der er bare det med ham Bowler, han kan ikke lade være med at gå linien helt ud, og så ender det med noget helt vildt. Måske nok til at køre i cirkler omkring de grimme misfostre, som VW Motorsport har af viklet ud af den eller ganske honnette VW Touareg.

Efter hvad jeg har kunnet sniffe mig frem til, rummer Nemesis omkring 40 pct. RR Sport-komponenter inklusive 385 hk RR 4.2 liter Supercharge V8'eren, som i Bowler-regi kører på ethanolblandet biobenzin; E85 i en pimpet motorversion, så ydelsen er oppe i 500 hk.

Han skal ”kun“ have 173.000 € for sådan en ekvipage.

Måske det er en medvirkende grund til, at der kun er Bowler Wildcats på startlisten til årets Dakar-raid.

Med vanlig landyt-dyt & vink fra en af dem, som forbliver medlem af DLRK

Morten
Index
91791: sv: sv: sv: sv: Paris Dakar (01-01-2010 20:46:49) (svar på 91782)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.197.242)
By the way:
Et snapshot af Bowlers Nemesis-projekt i light version.
Morten
Index
91792: sv: sv: sv: sv: Paris Dakar (01-01-2010 20:47:49) (svar på 91782)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.62.197.242)
... og et af ekstrem-versionen.