tilbage

Land Rover Forum  

91846: omdrejninger i tom gang. (02-01-2010 22:19:19)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.17.186)
Hej. Jeg er ved at sætte en omdrejnings tæller på min 200tdi. Hvad går sådan en ca, i omdrejninger i tomgang? Bare så jeg ca. Ved det indtil jeg får fundet mig det måle indstrument. på forhånd tak.
91849: sv: omdrejninger i tom gang. (02-01-2010 22:33:10) (svar på 91846)
Lars Larsen #8102, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.218.227)
hej hvor sætter du den til da jeg selv sætte en i min
hilsen
lars
91852: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (02-01-2010 23:22:16) (svar på 91849)
Jacob Gren #8302, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.198.17.186)
grøn på w terminal på generator og sort på stel og rød samt orange på plus.
91856: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (02-01-2010 23:56:23) (svar på 91852)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.143.247)
En 200TDI fra Defender har sku lidt småtravlt, selv når den går i tomgang, 780-800omdr/min.
91865: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (03-01-2010 10:54:22) (svar på 91856)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
jeg er ret sikker på 800 omdr. ikke kan gøre det. En v8 der er korrekt indstillet går altså kun 750 omdr. og jo flere cylindre jo hurtigere lyder det som om den går. Og man kan tydeligt høre den går langsommere end en 200tdi. jeg vil nærmere gætte på et sted mellem 1000-1200. Men jeg er da overbevist om det kan Googles
91868: sv: omdrejninger i tom gang. (03-01-2010 11:59:14) (svar på 91846)
Preben Wilhelmsen #8356, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.227.212)
Min Defender 200tdi køre med 800 omdrejninger når den er varm og ca. 780 kold.

hilsen
Preben
91869: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (03-01-2010 12:23:57) (svar på 91868)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Okay hehe måske det så bare er fordi de 200TDi jeg er vant til at høre på er skruet lidt hist og her ;)
91880: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (03-01-2010 17:22:58) (svar på 91869)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Min 2.5 TD ligger mellem 700 og 800 rpm i tomgang.
91898: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (03-01-2010 21:19:52) (svar på 91869)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.151.137)
Til Søren

den RS 200TDi du er vant til at hører går nok omkring 1500 omdr. kold som varm. det var ihvertfald hvad omdrejningstælleren fortalte mens den stadig var i bilen..

om man kan kalde det tomgang eller altid klar på en bakke til er så op til andre at dømme... jeg synes det fungere godt.

mvh Bjørn
CO-P RS200TDi
91902: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (03-01-2010 22:40:10) (svar på 91869)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
En 200 kører stadig pænt i tomgang, hvis den er skruet rigtig ;-)

Men omkring 800 omdrejninger lyder rigtigt, også i "justeret" tilstand.

Jimmi
91908: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (04-01-2010 00:30:41) (svar på 91902)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.151.137)
-> Jimmy

hvis det er din holdning må du bare blive holdende dernede for enden af bakken...

undskyld.. offtopic. men så er der noget til det nye forumpoliti.
91940: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (04-01-2010 20:51:34) (svar på 91908)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.212.178)
En 200TDI og V8 3.5 carb har stort set samme max. drejmoment; 200`eren v. 1800, V8 ved 3000 omdr/min.
(alt efter bilherkomst) så i sidste ende går det vel lige op.
91946: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (04-01-2010 22:12:13) (svar på 91940)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Arh Verner nu er det jo ikke helt ligemeget hvor drejningsmomentet ligger.
Men noget helt andet er, nøj hvor kan os benzinbrændere glæde os i denne tid, det der diesel skrammel kan da bare ikke klare kulde!? V8'eren springer lifligt igang hver morgen når jeg har fået kæmpet mig ind til nøglen igennem frosne døre og snedriver. Det er ikke uden grund de kører på de rigtige brændstof i Rusland og lignende ;)
91947: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (04-01-2010 22:20:05) (svar på 91946)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 90.185.88.50)
Hej Søren

Ja benzin er godt men diesel er bedre :)
heldigvis er det også nemmere og starte en V8'er hvis man køre den tør, end en diesel .

Du køre jo din tøt rimelig tit hehe..

Mvh Rasmus
(god ven af søren) endnu ;)
91957: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 08:49:07) (svar på 91947)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Søren og Rasmus.

Jeg kan da ikke huske hvornår min 300Tdi ikke har kunnet starte på grund af en smule frost og sne. Der kommer heller ikke karburator-is i den, og den har ikke noget problem med at starte, selvom den har været kørt tør.
Til gengæld har jeg da hørt om en enkelt karburator eller to der har haft lidt krise bare fordi terrænet var lidt ujævnt - Heller ikke et problem i en 300Tdi:-)

MVH Jakob E S - Der så gerne ville have en TDV8...
91960: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 10:07:46) (svar på 91957)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Hehe Jacob, det er kun fordi det ikke har været koldt nok endnu. Og tænk lige engang på at for jeres oliebrændere overhovedet kan køre lige i tiden har olieselskaberne været nødt til at frostsikre jeres brændstof! Hva har de gjort ved det rigtige brændstof?? Ikke en døjt :P
Men tag det nu ikke for personligt jeg har kørt lige så meget dieselhakker som benzinprutter ;)
91967: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 11:17:36) (svar på 91960)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Rigtigt brændstof!? Pladder!
Benzin er et restprodukt til at fjerne pletter med!

MVH Jakob E S
91968: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 11:32:05) (svar på 91967)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.51.71.86)
Tsk tsk, hvis ikke i havde ladtryk kunne i ikke en skid.. Tag bare fx. en LR 2,5B den har de samme heste som en 2,5TD. Dvs uden ladetryk kan i ikke en dyt, så bare forestil dig hvordan en Benziner ville køre med 1 bars ladetryk! DRRRRUUUUUUUU-TJUUUU! Hehe (indtil der kommer en vandpyt selvfølgelig)
91975: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 12:43:44) (svar på 91968)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jamen vi HAR ladetryk, og det forsvinder ikke bare fordi vi mødet lidt vand.
Hvis I så gerne vil have turbo og intercooler på jeres benzinmotorer, så kan i da bare sætte det på - eller hvad?
Gad godt vide hvad en Land Rover transmission ville sige til at få spændt en trykladet V8er foran.

Det er jo ikke fordi LR ikke har gjort det. En Range Rover 5.0 supercharged har endda en vadedybde på 70 cm i modsætning til Defenderens sølle 50.

MVH jakob E S - Hvis jeg havde penge, så sku' I bare se:-)
91976: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 12:59:07) (svar på 91975)
jens bollerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.67.102)
300 tdi RRc stadig under reperation så jeg må nøjes med 2,3 saab turbo med standard 200 hk/4500 rpm og 365 Nm/1800 rpm, denne er modificeret med Hirch til 240. Skiftes brændstof pumpen giver det 300 hk 420 Nm stadig på benzin der er et billigere produkt end disel hvis skat og told holdt sig væk.

V8 er kun for lydens skyld - I skulle prøve benzin turbo lyd
91979: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 13:40:18) (svar på 91976)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.241.251)
Og så springer hele lor... i luften, Jens!
Er den ikke lige ved at være på trapperne?

mvh
Knud
92019: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 22:37:38) (svar på 91979)
Jens bollerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.157.107.164)
Næ ikke just jeg fik brugt et par dage efter nytår så motor er med ny rem, ventiler justeret,vand og olie påfyldt. Venter nu på nye dele til bremserne, så med lidt held komer jeg nok forbi til sommer.
Pt. skal jeg skifte kick down kablet på gearboksen, og mangler dertil et værktøj eller et råd for hvordan jeg udfører opgaven på lurenkik!
Den er først veteran om 15 mdr.

(de springer ikke i luften de holder helt godt dertil)
De er for gooe. så kineserne tager dem nok, øv
92020: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 22:41:54) (svar på 92019)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.241.251)
Glæder mit til at opleve den!
mvh
Knud
91985: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 14:10:23) (svar på 91975)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.36.115)
Supercharger bruger en mekanisk kompressor og ikke en turbo, hvis det er de nyere, hvor motoren stammer fra en Jaguar.

Men det er nok sjovt nok alligevel

Mvh

Lars
91996: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 17:12:25) (svar på 91985)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.242.9)
Rigtige mænd kører diesel, de gider nemlig ikke sidde
og file på koblingen for at komme igang- "diesel delivers
the power rigth from the bottom" Startproblemer i vinterkulde med diesel? Indtil videre har det kun været
minus 12 gr. varmt her, måske er det derfor Sjælland bliver kaldt Djævleøen? Mvh. 2749, nu med 2.8L turbocharced multipoint indirect fuelinjektion.
92007: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (05-01-2010 19:33:07) (svar på 91996)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Haha så indrøm dog at hvis det havde været benzin der var billigst pr. liter og den der gik længst på literen, ja så kørte i da allesammen V8.
Jeg holdte nytår i downtown Horsens og da jeg nytårs dag sidst på formiddagen gik ud og startede V8'eren (uden mellempotte) åbnede det ene vindue efter det andet med zombielignende teenagere for lige at se hva fanden det dog var der stod og buldrede så kraftigt i den lange gade. Stik den oliebrændere!
92052: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (06-01-2010 16:38:54) (svar på 92007)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.252.58)
Price/benefit benzin- diesel, man skal aldrig være sen til at gøre en dyd ud af nødvendigheden.
Kom de unge mennesker til vinduerne da du startede V8´eren?
Hmmm, jeg troede alle klimaaktivisterne var løsladt og i øvrigt havde siddet i fængsel i Valby og ikke i Horsens??
92054: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (06-01-2010 17:12:28) (svar på 92052)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hehe jojo Verner, men det var på den "gode" måde de kiggede på min vogn, de smilede ihvertfald ;)
92060: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (06-01-2010 19:36:18) (svar på 92054)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.247.8)
De så nok frem til mere global opvarmning, i stedet for denne Fimbulvinter.
mvh
Knud
92075: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: omdrejninger i tom gang. (07-01-2010 09:24:20) (svar på 92054)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Søren.

Smilede? Er du sikker på de ikke grinede af din benzinbil?

Høhø:-)

MVH Jakob E S