tilbage

Land Rover Forum  

Index
92198: snekæder i mudder (09-01-2010 21:49:16)
Dennis Bager (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 200.111.10.7)
Er der nogen af jer som har erfaring med at montere snekæder på dækkene når i skal igennem mudder og derved lave alm. AT dæk om til "mudderdæk"?

Vi er i Chile lige nu og regner med at sætte op igennem Amazonas inden længe og deroppe kan der jo sagtens være meget mudret (og her i Chile kan man godt købe snekæder om sommeren).

www.dennisbager.dk
Index
92208: sv: snekæder i mudder (10-01-2010 00:59:24) (svar på 92198)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
I alt ydmyghed, er jeg slet ikke Amazonas farer som dig! men jeg har oplevet dengang i 80 erene at den Danske Forsvar, (Jeg var i Flyvåbnet) brugt ofte sne-kæder som midlertidigt "Terræn-Dæk". Dette virkede forbavsende godt, og jeg kan forestille mig at dette var en god løsning, når AT dæk er perfekt til det meste, men ved festlig lejligheder, har man brug for noget mere mudder-bid.
Nummeret har jeg set, og brugt selv, på LR, og Mercedes Lastbiler, firhjulstrukken.
Selvfølgelig, hvis man skal fræs rund hele dagen, til en LR stævne, og dyrke lidt konkurrence, så er rigtig mudder dæk overlegen. Skal man bare igennem, og videre på turen, så er sne-kæde nummeret absolut fin.
Go'Tur. Send nogen beretninger her til Klub siden,og Oasen.
Din klub kammerater, er som mig, bare "lidt" missundelig!
Index
92211: sv: snekæder i mudder (10-01-2010 07:34:16) (svar på 92198)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Dennis.


David har helt ret,kæder virker rigtig fint, blev brugt meget i region vest jylland for 20-25 år siden, det var inden der kom rigtig gode mudder mønster dæk.

Men det slider på kæderne så de skal justeres lidt oftere end når de blir brugt i sne og så må man holde sig nede i fart når de er på, også når man er ikke køre i mudderet.

Held og lykke med det.


Med venlige rover hilsner.

Ole.
Index
92239: sv: snekæder i mudder (10-01-2010 20:25:54) (svar på 92198)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.24.10)
Hej Dennis

Jeg kan kun tilslutte mig de andre.
Jeg kørte med kæder på baghjulene (alm. 100% vejdæk) på min Disco II i Høvelte for 1½ års tid siden. Det fungerede rigtig godt.
Jeg præsterede dog at tabe en kæde en enkelt gang uden at opdage det. Jeg tror det var på et tidspunkt hvor jeg var nødt til at bakke en smule for lige at få lidt tilløb på. Der gik kæderne fra hinanden. Det er jo kun kroge der holder sammen på dem, så måske man skal overveje at skifte kogene med sjækler hvis man vil være sikker på ikke at tabe dem i mudderet.

- Lars