tilbage

Land Rover Forum  

Index
92345: Diff Oilseal (13-01-2010 06:58:31)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.110.98)
Hej Venner

Jeg har en defender 300tdi fra 97 hvor olien løber af det bagerste diff. pinion Pakdåsen skal skiftes.
men når jeg skal spænde drivflangen på igen er der så et bestem moment den skal spændes med.
jeg mener der sidder et rør som imellem indre og ydre leje som kollapser ved tilspænding, for at skabe den rigtige belastning på lejerne (modstand).
og så tænker jeg at der er fare for at få spændt det for meget eller for lidt.
Er der nogle der ude der har erfaring med netop denne operation, så høre jeg gerne fra jer.

mvh Bo

Index
92348: sv: Diff Oilseal (13-01-2010 08:34:35) (svar på 92345)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.110.98)
Lige lidt mere info.

Jeg mener det er en rover aksel og ikke en sal.
så det er instruktioner til den jeg skal bruge. jeg tror det med den mellemring imellem lejer er på en salsburry aksel. hvis jeg ikke tager fejl.

MVH Bo
Index
92352: sv: sv: Diff Oilseal (13-01-2010 09:42:42) (svar på 92348)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Salisbury sidder normalt kun på 109", 110" og 130".
På en Salisbury kan man skrue "bagdækslet af. Det kan man normalt ikke på en rover aksel.
Det med trykbøsningen er ganske rigtigt på en Salisbury, og det et er et lidt mærkeligt koncept synes jeg. Jeg var selv igennem det på min Salisbury for et års tid siden. Det var ikke let.

MVH Jakob E S
Index
92357: sv: sv: sv: Diff Oilseal (13-01-2010 12:09:36) (svar på 92352)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.110.98)
tak for det Jakob

Det er rigtigt nok en rover aksel der sidder bag på min bil.
er der nogle der ude der har et par PDF sider med final drive samling af denne aksel

MVH bo
Index
92359: sv: sv: sv: sv: Diff Oilseal (13-01-2010 12:51:34) (svar på 92357)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Bo.

Her hvad min manual siger om emnet. Det er ikke meget. Du skal nok hæfte dig ved noten nederst. Du skal nok have fat i en "fagmand" hvis du skal have dokumentation om dette. Dermed ikke sagt at du ikke kan få det herinde på forum.

Der står i øvrigt det samme om forakslen. Det er anderledes med Salisbury akslen. Den har et helt "overhaul" afsnit, med alt beskrevet i detaljer.

Jeg må sige det er underligt, at man skal skifte hele diffet bare fordi det drypper lidt olie ved spidshjulet?

MVH Jakob E S
Index
92430: sv: sv: sv: sv: sv: Diff Oilseal (15-01-2010 06:39:01) (svar på 92359)
Bo Paaske #3526, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 129.142.110.98)
Tak skal du have Jakob