tilbage

Land Rover Forum  

Index
92874: Nu må det være rigtigt koldt (24-01-2010 18:27:26)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.137.90)
Hej

Her til morgen i Discovery 3.

Bilen starter fint. Ingen problemer. Og dieselen står og gnaver lidt. Oliefyret udsender hvid røg. Skraber isen af ruderne.

Tænder for radio. Hører en takt musik. Så slukker den igen.

På display står der:

"System under temperature".

Lidt senere kunne den tænde igen.

Det var minus otte - men den melding har jo dog godt aldrig mødt før.

vh

jan
Index
92883: sv: Nu må det være rigtigt koldt (24-01-2010 22:03:59) (svar på 92874)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 90.185.88.50)
Hej Jan.

Mine forældre var i Østrig i julen/nytår. Der havde vi -20 grader på turen derned, og den skrev ikke noget til os.
Så mon ikke den bare lige ville have en rum tid for sig selv, det er jo en Land Rover.


Rasmus.
Index
92884: sv: Nu må det være rigtigt koldt (25-01-2010 02:53:35) (svar på 92874)
Allan Winge-Rasmussen #7474, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.212.35.110)
Hej Jan

Jeg har ingen anelse om jeg har fat i noget rigtigt - så tag alt med forbehold! :-)

Jeg ved at de forlygter jeg har på 3'eren skulle tage rigtig meget strøm - og jeg har oplevet at selvom bilen var startet så gik den på "low power mode".
Jeg har fået at vide at det er grundet lygterne - mon det kan være over i den boldgade dit problem ligger?
Jeg læser det som at det kun er radioen der slukker og ikke hele bilen.
Index
92887: sv: sv: Nu må det være rigtigt koldt (25-01-2010 08:42:58) (svar på 92884)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.34.26)
Her til morgen skete det igen!

Det er lidt sjovt, at den faktisk skriver det med udråbstegn:

System
Under temperature!

Jeg glemte at præcisere, at det er på radioens display og ikke på bilens.

Det er måske mere en feature end en fejl, som jeg ville underholde med. Den er til at leve med, for man kan tænde radioen lidt senere.

vh

jan
Index
92888: sv: Nu må det være rigtigt koldt (25-01-2010 09:22:37) (svar på 92874)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
På mit højteknologiske vidunder af en Lightweight, viser glasset på forruden når der er mega koldt! Når meldingen er "is på forruden", så tænder jeg kabinevarmeren og oliefyret. Så går der ca ½ time, og så er bilen ved at være klar til start. Meldingen på forruden er også væk og fingrene hænger ikke fast i rattet mere.
Happy Rovering derude:)
Index
92894: sv: sv: Nu må det være rigtigt koldt (25-01-2010 10:20:29) (svar på 92888)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Når batteriet er mega koldt så falder ydelsen drastigt, engang så "fandt vi" en PMV efter een uge, vi fik den startet og prøvede at starte varmeapparatet, det startede men efter nogle minutter med hvid røg så stoppede det igen, dette gentog sig en del gange og pludselig så var den der, tænker at det måske var hele apparatet der er for koldt ??.
Vores LW er laaaangt forud for sin tid, vi har frisk luft anlæg, benvarmer, rudevarmer, kiropraktoriske sæder, fruentimmerhørekontrol, frostboks i køletasken, det tager ca. 30 min så er der varme på. så har man været i bad spist morgenmad, fået håret sat, thermokedeldragten på tændt en smøg, hvem snakker om miljø HAAAAARR. God dag rødder.
MVH Jens E i sharan V6 i denne uge og LWén i varm garage.
Index
92962: sv: sv: sv: Nu må det være rigtigt koldt (26-01-2010 13:39:06) (svar på 92894)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.184.110.26)
Min første Disco 3'er gav mig rigtig mange pudsige beskeder, men aldrig dén. Xenonlygterne æder meget størm, men det er kun lige i startøjeblikket. Derefter er forbruget faktisk lidt mindre.
Måske er din radio bare en frossenpind :-)

Kommer der ikke andre beskeder er det, som du skriver, til at leve med. Min Disco gjorde så en hel del andre ting, som ikke var til at holde ud - f.eks. ændre ridehøjden. Ikke op eller ned, men op på bagakslen og ned på forakslen. Det hele tilsat to-tonet "klokkemusik", og en tekst, der forkynte, at man ikke måtte overstige 50 km/t.
Det var sand fornøjelse, når man har 95 km til arbejde :-)
Index
92965: sv: Nu må det være rigtigt koldt (26-01-2010 14:08:52) (svar på 92874)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.242.2.194)
Hej Jan,
hvis jeg skal komme med et gæt, kan det være noget med kondens i.f.b. med cd-afspilleren (hvis den har en sådan).
På samme måde som gamle vhs-optagere, kan cd-afspillere have problemer ved pludselige temperaturskift. Skiven dugger simpelthen til. Det forklarer også at den først var OK og så slog fra efter lidt tid...

Vink & blink
Bo
RR Vogue 1990
Index
92981: Freelander 2 kan osse: (26-01-2010 20:21:53) (svar på 92965)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.137.90)
Denne er fra et tysk website. Ejeren angiver at have en Freelander 2, så jeg er ikke alene i verden:

Hallo Kollegen,
ich möchte euch hier mal ein paar Wintererfahrungen zukommen lassen. Das Verhalten meines FL erinnert mich immer mehr an meinen Defender den ich hatte.

1. Fehlermeldung des Radios: System under temperature (dauerte ca. 1 Minutre, danach gut)

2. Fehlermeldung auf Display beim Startvorgang: HDC System nicht verfügbar (war weg, sobald der Motor lief

3. Heute Morgen -16°C und Schnee: verringerte Motorleistung (Display und kein Durchzug), nachdem ich bereits 10km auf der Bundesstrasse unterwegs war. Irgendwann ging dann gar nix mehr und ide Karre ging aus. Zündschlüssel raus, wieder rein, gestartet, ging dann für 2km wieder. Dasselbe noch einmal. Und irgendwann lief er dann wieder.
Index
92984: sv: Freelander 2 kan osse: (26-01-2010 21:37:52) (svar på 92981)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.225.11)
Var lige ude og vende i SIII bussen!
Ingen fejlmeldinger!! :-))

mvh
Knud