tilbage

Land Rover Forum  

Index
93132: difflock (31-01-2010 19:41:25)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.159)
mit spørgsmål er nå nu man låser diffrentialet, skal kontrollampen så lyse hele tiden eller kun når der køres.

kan nemmelig ikke rigtig blive klog påå om det virker eller ej.

er der lige som et hak vælgeren skal falde i eller er det som at røre i en kop grød.

skal P.T holde på den lille gearstang for at holde lys i kontrollampen.

mv.
Nicolai der godt kan lide sne.
Index
93145: sv: difflock (31-01-2010 22:32:51) (svar på 93132)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Hejsa
Nu skriver du ikke hvilken bil og motor, men, hvis vi forestiller os en defender, gælder følgende:
Du flytter den "lille" gearstang over i diff-lock området.
Der skal den blive, uanset om lampen lyser eller ej. Når du påbegynder kørslen, så tænder lampen typisk indenfor de første 50 meter. Så er diff-lock'et slået til, og ikke før!
Og det skal lyse konstant, uanset fart.
Lyser lampen ikke er der følgende grunde:
1. Den er ikke i diff-lock
2. Pæren er sprunget
3. Ledningen er faldet af kontakten
4. Kontakten virker ikke

Hvis lampen lyser enkelte gange, så er der kun fejl 1, der kan være grunden.

Jimmi
Index
93146: sv: difflock (31-01-2010 23:25:59) (svar på 93132)
Søren Kristensen #5630, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.162.12.31)
Det er meget nemt at teste om din difflock virker.
sæt gearstangen i difflock og løft et hjul op (kun et hjul). nu skal du ikke kunne dreje hjulet ret meget før hele bilen vil prøve at køre.
Kan du blive ved med at dreje hjulet uden modstand er der noget galt.

Index
93205: sv: sv: difflock (01-02-2010 19:46:12) (svar på 93146)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.159)
ok inden jeg begynder at hæve bilen, kunne det da være rart at vide hvad der evt. kan være galt.

tror at det er der koen ligger begravet, da jeg har mærket effekt forandring ved at holde den lille gearstang på plads med hånden.

syntes det er meget lidt modstand der er når den føres mod venstre.

Og ja det er en Defender 2.5 TD5
Index
93222: sv: sv: sv: difflock (01-02-2010 22:19:45) (svar på 93205)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
Det kan være at din gearstang er 'delvist groet fast' fordi den er blevet masseret/brugt for lidt. Du må nok have afdækningen af for at komme til at rense og smøre, samt tjekke kontakten for dif-lock. Se evt. flg. tråd: http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=88646#88646

Min lille gearstang (Defender Td5) er også 'slatten' når den føres mod venstre, men den skal gå let og dif skal blive i lås indtil du fører stangen til højre igen.