tilbage

Land Rover Forum  

Index
93538: de virker igen (06-02-2010 01:47:30)
peder kjer jessen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.119.221)
først tak til dem dr kom med godt forslag til rep af mine bløde bremser :). jeg fik løst problemet med at først juster de bagerst bremser ud, og bagefter brugt jeg en grillbil fra falck og løftede bagenden op(ca 180cm til rammans kant) for så at begynde udluftingen,jeg startede med dn bagerste højre cylender først der efter den venstre for så at køre bilen ned igen for at fyld mere væske på igen så den foreste kaliber i højre side og til sidst den venstre.af prøvede bremserne med en køretur,de var blevet bedre men ikke perfekt, så jeg gentog hele procedyren igen det hjalp NU VIRKER DE :), der kom luft ud begge gange og brugt ca 2timer i alt, når bilen står så højt skal man være særlig opmærksom på væsken i beholdren fandt jeg ud af, så det er en god ide at få bilen i vandret og fylde væske på efter ca 10 gange udluftninger.
110hilsner
fra en glad mand Peder :)
Index
93563: sv: de virker igen (06-02-2010 23:27:57) (svar på 93538)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.229.40)
Skønt at det virker igen.
Fremgangsmåden er normalt, som jeg kender den, at udlufte føret på venstre baghjul, højre baghjul, venstre forhjul og til sidst højre forhjul. Noget med at starte med den længste afstand fra hovedcylinder og slutte med den korteste.
Ja, det kan godt tage nogle forsøg at få udluftet en Landrover, men det er altid dejligt når det lykkedes, uden at det har kostet en bondegård i værkstedsregninger..