tilbage

Land Rover Forum  

Index
93544: hjælp min defender bliver varm (06-02-2010 11:46:52)
Adam Malling #8348, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.216.169)
Hej min Defender 110 fra 95 er begyndt at blive varm når jeg kører temperaturen farer op og ned er der nogen der har prøvet det samme og hvad tror i at jeg skal gøre
Index
93546: sv: hjælp min defender bliver varm (06-02-2010 12:02:14) (svar på 93544)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.75.213)
Hej Adam.

Hvilken motor snakker vi om? Giv en nærmere bekrivelse af problemerne. Så er det lettere at hjælpe.

Det er rigtig mange her i klubben der har bøvlet med for varme motorer. Spørgsmålet er så bare hvad din bil fejler?!? En toppakning der er gået, dårlig temperaturføler eller en termostat der skal skiftes...?

Prøv også at søge her i forum på "temperatur", "varm motor" osv plus din motortype. Så kan du se hvad andre har bøvlet med, og så prøve at komme frem til hvad din egen kunne fejle.

MVLR90H

Jens Jagd
Index
93547: sv: hjælp min defender bliver varm (06-02-2010 12:03:49) (svar på 93544)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.55)
Luk op for defrosteren/varmeapparatet, på fuld varme. Svinger temperaturen også voldsomt op og ned, er det som regel en toppakning.
Kan du kun registrere stigning og fald på temperaturmåleren, er det nok føleren, som ikke har det for godt mere eller selve instrumentet.

Det første ville jeg gøre noget ved straks.
Index
93549: sv: sv: hjælp min defender bliver varm (06-02-2010 12:42:00) (svar på 93547)
Adam Malling #8348, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.216.169)
hvordan kan jeg vide om det er toppakningen jeg er helt ny i det her game så beklager hvis det er et dumt spørgsmål
Index
93550: sv: sv: sv: hjælp min defender bliver varm (06-02-2010 13:16:14) (svar på 93549)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.134.8)
Hej Adam.

Det er garanteret en 300tdi du har.
Start med at kontrollere om du har kølervæske nok på. Det har du nok ikke. Beholderen skal være halvt fuld ved kold motor.

Jeg tror ikke det er toppakningen der er gået. Det er sandsynligvis en eller anden utæthed i kølesystemet, der er grund til dette. Prøv at se om der er drypper kølervæske ud ved forenden af motoren. Det skyldes typisk på disse motorer, at den såkaldte P-pakning er gået. Den sidder mellem frontdækslet på motoren, og motorblokken. Det kan ses ved at der er vådt på motorblokken lige bagved generatoren.

Hvis det bare er en utæthed (og der derfor ikke er vand i olien), kan du bare sørge for at toppe kølervæsken op, indtil du får det lavet. Men sørg endelig for at motoren aldrig får lov til at blive for varm, da den så taget skade.

MVH Jakob E S
Index
93548: sv: hjælp min defender bliver varm (06-02-2010 12:05:01) (svar på 93544)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Hejsa
Et spørgsmål:
Bliver motoren varm, eller er det instrumentet, der viser at motoren bliver varm?
For hvis det blot er instrumentet, der farer op og ned, så kunne noget tyde på, at din ledning til føleren er ved at være gnavet over, et eller andet sted.

Jimmi
Index
93580: sv: sv: hjælp min defender bliver varm (07-02-2010 14:23:11) (svar på 93548)
Heine Heinesen #7886, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.251.195.31)
En klog mand fortalte mig, at den væsentlige "motorkøler" er motorolien.... Den leder varmen over i kølervandet.. Har du nok olie på?

Mvh.
Heine.
Index
95430: sv: sv: sv: hjælp min defender bliver varm (13-03-2010 08:48:16) (svar på 93580)
Adam Malling #8348, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.216.169)
jeg har kigget på kølervæske men den er fin
olien er fin
temp måler hvor sidder den egentlig det er en defender 110 2.5 ltr diesel.
når jeg kører og har tændt for varmen er det kun på instrumentet jeg kan se at den bliver varm den varme luft fra blæser er den samme og når den pludselig ryger op i det røde felt er det nogen gange nok bare lige at lætte trykket fra speeder i et par sek så falder temp igen