tilbage

Land Rover Forum  

Index
93853: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (11-02-2010 13:51:05)
Kennet Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.150.90)
Hej. Jeg har fået oplyst at discoveryen 3, har et "forberedt" oliefyr..!! Glad siger at det vil koste ca. 8-10.000,- at få det monteret.

Men jeg har hørt at det kun mangler en timer (til 3200,-)for at kunne køre...er det korrekt

Kennet
Index
93854: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (11-02-2010 13:59:28) (svar på 93853)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.241.251)
Der er et fyr på bilen, men det er kun tilslutte som tilskudsvarmer. det er et støerre indgreb at tilslutte det som fyr da det styres af et Can signal, så det er ikke bare af tilslutte et ur. Der har været skrevet om det før så prøv at søge lidt og du skal finde.
Index
93857: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (11-02-2010 15:59:15) (svar på 93853)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.240.199)
Hej Kenneth,

Ja, det er korrekt, at du kan købe et upgrade-kit til Webasto-fyret, f.eks. hos LR-Parts i Skanderborg, indeholdende bl.a. timerstyring mv. Det tager en lørdag formiddag at montere det, mener de, og er et forholdsvist simpelt plug-and-play/gør-det-selv-job med monteringsvejledning og det hele.

Jeg påtænker at købe kittet.

/Ib
Discovery 3 SE - 2005

Index
93861: sv: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (11-02-2010 17:34:51) (svar på 93857)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Du skal lige være opmærksom på hvad det er du køber, det sæt Kalundborg leverer er et timer kit samt et installationssæt for at få AC- systemet til at starte op samtidigt, og det er ikke helt let at montere - det er jo meget rart også at have varme i kabinen og isfri ruder når det nu skal være.
Jeg er sikker på at Kalundborg også kan levere/montere et løst timer-ur da de findes som originalt Land Rover tilbehør.
Hilsen Carsten
Index
93878: sv: sv: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (11-02-2010 22:27:30) (svar på 93861)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)
Det er rigtigt Carsten - der er forskel, og til den pris Glad skal have, kunne det tyde på, at det er modellen med kabinevarme de tilbyder - og det er ikke plug-and-play.

Jeg vil nøjes med det "lille" sæt der kun sikrer manuel timerstyring af fyret - jeg lever med at fryse de første par minutter...

Har fundet kittet i UK til 1.500 kr., og det er på vej hjem.

/Ib
Index
93928: sv: sv: sv: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (12-02-2010 20:02:07) (svar på 93878)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.175.165)
Det originale sæt til Discovery kan måske kaldes "Plug and Play", det tager ca. 1 time at montere sættet og kræver brug af Land Rover testeren.

Hvis man følger monterings-anvisningen, kan det også være nødvendigt at købe et "Overhead console head Assy" hvis sættet skal monteres på en nyere bil (09MY). Det er også nødvendigt at kontrollere software niveauet for HVAC (AC Panelet).

Tekst fra monteringsanvisningen
NOTE: During module configuration, check the on-screen software part number information that SDD will display during this step and compare to the software part number noted. If the HVAC software level currently installed on the vehicle is "6H2Q -14C204 -AA" (or greater) or the HVAC software level for EU4 08.5MY TDV6 vehicles is "8H2Q -140204 -AA" (or greater) then the software download process can be aborted as the vehicle already has the desired software level.

If not configure the control module using the SDD (Symptom Driven Diagnostic) tester.

Så "Plug and Play" er måske lidt af en tilsnigelse.

Hilen Carsten
Index
94331: sv: sv: sv: sv: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (19-02-2010 17:38:42) (svar på 93928)
Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.88.216.60)
Lige en opfølgning på tråden om oliefyr i Discovery 3:

Jeg har nu modtaget og monteret det kit, jeg omtaler ovenfor, "Webasto pre-heater upgrade kit" med timerstyring. Det tog en halv formiddag incl. kaffepause, og det var ganske ligetil at montere. Kittet er købt hos Devon 4x4 i UK til ca. 1.500 kr.

Selv om blæser/AC ikke aktiveres af kittet, så kommer varmen omgående, når man starter bilen efter fyret har kørt en lille halv times tid.

De servicebulletiner, der omtales i f.m. dette sæt, er 2 simple opgraderinger af software, og de er sandsynligvis allerede udført, hvis du løbende har fået bilen serviceret hos aut. værksteder - jeg checkede det hos forhandleren inden montagen.

Jeg kan "varmt" anbefale kittet...

/Ib
- nu uden lange underbukser...
Index
93891: sv: Det ligner et oliefyr (discovery 3) (12-02-2010 07:12:40) (svar på 93853)
Stefan Molzen #3412, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.199.90.182)
Hej Kennet
Pas på hvad du gør. Det er absolut ikke plug and play,
En yilskudsvarmer er et almindeligt oliefyr der ligner en parkeringsvarmer MEN, du mangler amgiveligt styring af kabineblæser og cirkulationspumpe. Man kan købe opfraderingskit som kan løse dette, men speceilt styring af blæseren skal man passe på med. Er den CAN bus styret vil det kræve et særligt modul, er den styret med en alm. plus, så kan man købe et variabelt relæ der kan sende en valgfri spænding afsted, og give den ønskede blæserhastighed. Får den en almindelig signalledning kan det også løses.
Omkring timerur, så er der igen mange muligheder. Du behøver ikke et ur i bilen, men kan vælge eks. en fjernbetjening eller telestart (via SMS fra din mobil).
Mulighederne er mange.
Hvis du skal have glæde af dit fyr, så vil jeg ansolut anbefale at få det lavet rigtigt. Starter den ikke din kabineblæser, så kommer du ganske vist ud til en varm motor, men stadig frosne ruder
mvh
Stefan