tilbage

Land Rover Forum  

Index
93806: restaurering af 110 ? (10-02-2010 17:07:36)
peder kjer jessen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.119.221)
jeg går at overvejer at købe en gammel 110 som er træt i rammen, men ok god i karossen. for at bruge delende til min 110 fra 1989 og så gemmen restaurer min 110 men jeg har svært ved at overskue prisen på sådan et pro? selve bilen, lakernig, galvsering af rammen har jeg styr på, men hvad kan jeg forvente at udgifter til de små dele? ved godt det er forskellingt fra pro til pro men snakker man 2000kr ,5000kr eller 10-20000kr oven i? til div små dele?
er der nogen der har erfarringer, som de vil dele:)
110 hilsner peder 7519 (som nu har fået betalt)
Index
93807: sv: restaurering af 110 ? (10-02-2010 17:30:24) (svar på 93806)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.167.191.163)
det kommer jo som du siger meget an på hvilken stand de to biler er i, men umiddelbart synes jeg 2000,- lyder af meget lidt. jeg ville nok som et hurtigt slag på tasken, budgettere med mellem 6000 og 10.000,- til sådanne ting som støddæmpere, bøsninger, fittings, bremserør, diverse slanger, lister, motorophæng, plastdele osv.
Index
93825: sv: sv: restaurering af 110 ? (10-02-2010 21:46:46) (svar på 93807)
Lars Torp Madsen #7814, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.229.215)
...og når du så har lagt et budget - så sæt det dobbelte af - der kommer altid mere til, når man nu er igang....

mv

Lars
Index
93827: sv: sv: sv: restaurering af 110 ? (10-02-2010 22:42:36) (svar på 93825)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.5.221)
Hej Peder
Du er velkommen til at besøge Millinge på Fyn. Så skal du bare se restaurering af 110". Jeg købte æsken i "papkasser".
Lige til at samle, -Ha ha.
Men det er nu ved at lykkes.
Mvh.
Martin
Index
93829: sv: sv: sv: sv: restaurering af 110 ? (10-02-2010 23:00:16) (svar på 93827)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.209.180)
Jeg står faktisk i samme situation, at min trofast OneTen trænger til en gennemgribende omgang.

Spørgsmålet for mig er blot, om det kan svare sig økonomisk, al den stund der kommer flere og flere steder til, hvor vore gamle biler ikke er velset længere...

For to år siden kunne man læse, at Norge overvejede, at skrotte alle biler over 25 år og forbyde turister færdsel med så gamle biler.

Bliver man i de lande, hvor gamle biler fortsat må køre, er der jo intet problem, men når man skal ind i miljøzonerne, duer det ikke, at have brugt masser af penge på sin elskede bil og ikke kan benytte den overalt.

Jeg holder stadigvæk fingeren på pulsen mht partikelfiltre.

Selvom en Land Rover pga langtidsholdbarheden er mere miljøvenlig end de 'rigtige' miljøbiler, så er det umuligt, at overbevise de alene vidende embedsmænd om dette faktum.

Nå, det var måske at træde lidt ved siden af tråden...
Index
93830: sv: sv: sv: sv: sv: restaurering af 110 ? (10-02-2010 23:10:48) (svar på 93829)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.129.5.221)
Heldigvis, har jeg en ven der er godtroende nok til at lægge værksted til L-R Biler.
Vi er i Millinge /Fyn, Der er daglige L_R aktiviteteter.
Mvh.
Martin.
Tilsyneladende uden stemmeret.
selvom jeg her haft den.
Index
93838: sv: sv: sv: sv: sv: restaurering af 110 ? (11-02-2010 09:21:54) (svar på 93829)
Peder kjer jessn (7519) (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.81.119.221)
mojn Paul
kan du så hente noget sæbe og vaske din mund :))
men ja det indgår også i mine overvejlser om det kan svare sig og det er da også relevant at tage med inden man går igang md sådan et pro. Men jeg håber på at der på et tidspunkt der er nogen i miljø debatten kommer til fornuft, ca 80% at mit pro. er jo genbrug. og så der en af symptomerne på den engelske syge at man ikke altid er hele fornuftig og klar tænkende:)))
mojn peder 7519 ( som har betalt, men venter på at kunne logge ind igen )
Index
93920: sv: restaurering af 110 ? (12-02-2010 15:01:13) (svar på 93806)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.51.154.92)
Hej Peder,

For ca. 3 år siden skilte jeg min 90" 84 ad og gav den ny ramme og hvad der ellers manglede. Jeg genbrugte ligesom du beskriver mange karosseridele og andet, men når du skiller gamle ting ad, så er der altid noget som er blevet holdt sammen af rust og ir og skal skiftes.

Jeg brugte 3 år på geopbygningen og det kostede mig i omegnen af 50.000 - 60.000 incl ny ramme. Du er velkommen til at ringe eller skrive.

Der er nok ikke mange som vil mene at bruge så mange penge på en så gammel er bil er fornuftigt, men det har jeg heller aldrig selv på stået - men det er sjovt!

Hilsen Anders
Index
93946: sv: restaurering af 110 ? (13-02-2010 11:09:28) (svar på 93806)
Tom Pedersen #7313, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.159.242)
Hej Peder

du kan få lidt inspiration til dit projekt på denne side:
http://www.home2us.dk/gallery/listpics.asp?dir=Carmen%5C

jeg lavede øvelsen i 2006, det tog ca. 4 Mdr.
det løb op i ca. 45000,- inden bilen var på gaden igen, når man er i gang bliver man revet med, og vil gerne have skiftet alle sliddele til nyt, også selvom dette ikke er nødvendigt.
du skal forvente at 75% af forløbet går med at adskille, rengøring, renovering etc. inden du kan komme i gang med det sjove. men jeg lover dig, det er en fantastisk følelse når der skal samles, det er som når man fik den store LEGO technic pakke i julegave som knægt..

/Tom