tilbage

Land Rover Forum  

Index
94768: Komprimering af luft (26-02-2010 10:31:28)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Hvor mange liter luft skal der til for at fylde en 24 liter tank, med 10 bar :-) ??

Jeg spørger fordi jeg vil regne ud, hvor længe en kompressor der giver 110 l/min skal køre, for at fylde den pågældende tank.

1270
Paw
Som er på vej mod Markaryd i Sverige, for at besigtige sneen. Har hørt rygter om meterhøje driver på vores 800 meter skovvej, spændende...
Index
94770: sv: Komprimering af luft (26-02-2010 10:48:21) (svar på 94768)
Finn Herreborg #6314, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.203.215.254)
Hej Paw,

Det er ikke sådan lige at regne ud..., 110 l/min er sikkert hvad din kompressor leverer hvis der ikke er belastning på afgangslangen, men hvis vi går ud fra at der ikke opbygges tryk så vil det tage ca. 2 minutter (24 l x 10 bar = 240 l:110 l/min = ca. 2 minutter)men da der opbygges tryk holder de 110 l/min IKKE,hvis det er én af de der billige kompressore er et godt bud herfra er at det er nærmere 20 minutter end 2.

Venlig hilsen

Finn Herreborg /6314

Index
94771: sv: sv: Komprimering af luft (26-02-2010 10:59:52) (svar på 94770)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Lige et godt fif, find en trykluft beholder der er godkendt til 200 bar,så kan du sætte en reduktionsventil på der giver op til 10 bar. Ja fra en dykker.
mvh jens e
Index
94781: sv: sv: Komprimering af luft (26-02-2010 12:53:40) (svar på 94770)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.176.64.4)
Hej Paw

Det kommer også lidt an på hved hvilket tryk din kompressor kan levere de 110 l/min. De dyre kompressore har tit kapasiteten opgivet ved flere tryk. (8.5, 10 og nogle gange 13 bar hvis jeg ikke husker galt) og lavere tryk = flere litter. Så det kommer helt an på ved hvilket tryk de 110 l/min er opgivet.
Uanset hvad så syntes jeg ikke at en 24 liters tank lyder af ret meget så mon ikke det burde være rimeligt snapt.

Ellers er det jo bare at prøve.

LR SIII hilsen REO
Index
94788: sv: Komprimering af luft (26-02-2010 13:46:10) (svar på 94768)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.159)
som kompressor ansvarlig i den lokale dykkerklub, må jeg da lige komme med et indput.

hvormange liter luft der skal til. den ligger vist lige til højrebenet. 24L x 10Bar. 2400L

hvor længe den enkelte kompressor er om det er straks et andet spørgsmål.

Der hvor man måler er ved indsugningen på kompressoren.

Det vil sige at hvis dit mål er 2400L og kompressoren trækker 110L ind i flasken er det bare at divider.
2400L / 110L/min 21,81 minutter.

Bare nysgerrig hvad skal det bruges til???
Index
94789: sv: sv: Komprimering af luft (26-02-2010 13:49:43) (svar på 94788)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.159)
rettelse 24 x 10 er kun 240L

det vil sige at det skulle kun tage ca 2,18 minut
Index
94807: sv: sv: sv: Komprimering af luft (26-02-2010 17:14:08) (svar på 94789)
Michal Mai #7824, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.21.61)
Helt korrekt

Volume x Bar = Liter

24 x 10 = 240 L

Michal
Index
94838: sv: sv: Komprimering af luft (27-02-2010 13:16:18) (svar på 94788)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.209.237.195)
Jamen det skal som ikke bruges til noget mystisk :-)
I de andre biler, vi har bygget trykluft på, har vi købt et "kit" med tank, kompressor etc. til +3kg.
Nu så jeg at Paddock har en to-cylindret transportabel kompressor på tilbud til en "plov".
Den giver 110 l/min, og så tænkte jeg at den, med en tank og en pressostat kunne blive et fint anlæg, til under en tusse. Det jeg så ikke havde taget højde for var, at de 110 l/min er ubelastet. Kan jo godt se, at ved 8 bar, der giver den nok stort set ingenting.
Når jeg tænker mig om, så er det jo også logisk. De faste anlæg bruger +15amp. den transportable er til cigarettænderen, og derfor begrænset til de 7,5amp. mange stik er forsikret med...

1270
Paw