tilbage

Land Rover Forum  

Index
94800: Hovsa tabte noget (26-02-2010 15:58:02)
Peter Boldsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.192.240)
Har problemer med motoren bliver for varm og ville checke om der var luft i thermostathuset, da jeg drejede proppen af huset delte den sig i to.
Jeg gik forsigtigt igang med at få den del kradset ud som sad i huset, hvilket gik fint indtil en del af det der havde sat sig i gevindet faldt ned i thermostathuset og videre ned...
Det drejer sig om et forholdsvis lille stykke, cirka 0.5 cm, er dette noget rigtig møg eller sker der ikke noget ved det?

Venlig hilsen Peter
Index
94801: sv: Hovsa tabte noget (26-02-2010 16:12:38) (svar på 94800)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.210.62)
Det var træls. Jeg plejer at tage termostaten ud og fylde huset op med en klud inden jeg forsøger at få proppen ud (plejer = jeg har gjort det 3 gange inden jeg satte messingprop i).
Jeg ville dog forsøge at redde den ud. Tag en støvsuger og "nedgrader" sugeslangen med et tyndt plastrør. Gå nu igang med at fiske efter stumpen inde i motoren. Forhåbentligt kommer den ud! Hvis ikke kan du åbne for kølesystemet og forsøge at skylle det igennem med en haveslange (hurra for at det er blevet tøvejr).

Hvis det slet ikke lykkedes, kan du sætte et filtermateriale ind i en køleslange, så du forhåbentligt fanger den på et tidspunkt, og så kontrollere filteret en gang imellem. Du kan også lade være med at gøre noget
og forsøge at starte velvidende at din plasticstump på et tidspunkt vil sætte sig fast i termostaten, så den står kostant åben (eller måske et andet sted). Jeg har engang set en mekaniker starte en transporter op med en spændeskive oven på en af cylindrene, hvilket gik godt, og spændeskiven blev spyttet ud af ventilen uden at forsage ødelæggelse. Jeg tror dog at motoren ville være gået i stykker, hvis jeg havde forsøgt med mit sædvanlige held.
Index
94803: sv: sv: Hovsa tabte noget (26-02-2010 16:50:36) (svar på 94801)
Peter Boldsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.56.192.240)
Ja jeg tænkte slet ikke på at lægge en klud ind i thermostathuset (øv), men hvis den sætter sig fast ved thermostaten er det jo ret let at få den ud igen, var bare bekymret for om den kunne komme andre mere uheldige steder hen på sin vandring.
Hilsen Peter
Index
94813: sv: sv: sv: Hovsa tabte noget (26-02-2010 19:17:40) (svar på 94803)
Peter Boldsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.180.210.178)
Kan der ske alvorligt eller stopper den ved thermostaten?