tilbage

Land Rover Forum  

Index
94806: start igen (26-02-2010 17:12:19)
Thomas Paulsen #5994, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.120.58)
Hej kloge mennesker.
Jeg har nu fået løst mit problem med dieseldryp fra slamfilteret. Alt er samlet igen men jeg kan ikke starte bilen.... synes jeg har prøvet at lufte systemet igennem. Har haft løsnet brænstofslangerne v. dysserne. har kørt til der ikke var mere strøm på batterierne (er i lader)
Er det mig der gør noget forkert eller er det bare super svært at lufte en 109 ex milli ud....

Hilsen Thomas der pt. er meget træt af sin LR
Index
94808: sv: start igen (26-02-2010 17:22:39) (svar på 94806)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Har du haft løsnet udluftnings skruerne på fordeler pumpen?? Ellers kan jeg godt forstå den ikke vil starte!
Normalt giver det ikke problemer, men hvad var egentlig årsagen til drypperiet og hvorfor blev der "mekket" på bilen til at begynde med?
Index
94809: sv: sv: start igen (26-02-2010 17:30:04) (svar på 94808)
Thomas Paulsen #5994, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.120.58)
Hej ole
Det var den plastic skrue der var blevet mør. Den er nu skiftet og holder tæt.
Det var en mekker der løsnede de 4 rør oppe ved dysserne for at se om der kom diesel rundt. Har desværre ikke selv den store forstand på det med motore :O(
Hvad kan jeg gøre for at få bilen startet?

/Thomas
Index
94810: sv: sv: sv: start igen (26-02-2010 17:49:00) (svar på 94809)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Løsne (kun løsne ikke skrue ud) de 2, 8mm bolte der sidder på fordelerpumpen. Måske er det kun den ene eller een af gangen kan jeg ikke lige huske??!
Så pumpe med hånd pumpen indtil der kun kommer ren diesel ud ved bolten. Det kan godt tage lidt tid hvis du både skal have fyldt pumpen og dieselfiltret. Stram igen men ikke for hårdt - Så knækker den!!!! Jeg si´r igen - IKKE for hårdt!!
Rørene til dysserne skal der ikke pilles ved!
Prøv så at starte igen :)
Ole
Index
94812: sv: sv: sv: start igen (26-02-2010 18:44:40) (svar på 94809)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Har du sikret dig at ledningen til magnetventilen ikke er røget af, i forbindelse med Jeres roderi i motorrummet?

Jimmi
Index
94815: sv: sv: sv: sv: start igen (26-02-2010 19:35:57) (svar på 94812)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Sådan een er der som udgangspunkt ikke i en 109" ex.mil. MEN der kan jo være en anden motor i???
Index
94820: sv: sv: sv: sv: sv: start igen (26-02-2010 21:03:45) (svar på 94815)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.222.5)
Jojo Jimmi, LandRoverejeres veje kan være uransagelige;
den sidste 2.25d jeg havde i 110" var meget svær at vække til live igen efter filterskift, det var håndpumpe med let lindet luftskrue til der var luftfri fuel, tilspænde, køre med starteren, håndpumpe igen osv. osv. når den så var igang kørte den upåklagelig, men fremgangsmåden kræver der er godt batteri. Og så skal man have sig for øje: vi har med en 50år gammel konstruktion at gøre.
Index
94843: sv: start igen (27-02-2010 16:01:00) (svar på 94806)
Thomas Paulsen #5994, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.120.58)
Har nu stået hele dagen og pumpet løsnet de to skruer på dieselpumpen, prøvet at trække den i gang men forgæves.
Der er diesel oppe i filteret , men det er lige som om jeg ikke kan pumpe det over til dieselpumpen med håndpumpen. Da vi prøvede at trække den i gang kom der liv i den et par gange men så døde den igen. Den sidste gang vi trak den var den helt død.
Jeg har skiftet dieselfilter og tømt slamfilteret..

Gør jeg noget forkert eller er jeg bare for fatsvag til at lufte ud
gode dyr er rådne.....
Thomas der snart hiver håret ud og er SÅ træt af den forpulede bil.....
Index
94844: sv: sv: start igen (27-02-2010 16:36:58) (svar på 94843)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Kan du ikke få en lidelsesfælle i Nordsjælland til at hjælpe??
Kørte den fint inden du skiftede filter og var det her for nylig??
Forvarmer du og virker det som det skal??
Der skal stå de fineste dieselsprøjt ud ved udluftnings skruerne når du pumper....Altså når der ikke er mere luft i systemet!
Måske er pumpen defekt, men jeg tror nu mere på en fejl 40!
Hjælp nu manden gutter!
Index
94848: sv: sv: sv: start igen (27-02-2010 18:05:30) (svar på 94844)
Thomas Paulsen #5994, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.120.58)
Hej Ole,
bilen havde stået urørt i 3 mdr med sommerdiesel i. da jeg startede den kørte den fint og jeg tog ud på langtur med lidt motorvejskørsel. Da jeg havde kørt 1 time begyndte den at hakke lidt i det og sætte ud..
Bilen har kørt dårligt en uge uge hvor den begynte at gå i stå efter korttids kørsel. kunne godt starte den igen og liste den stille hjem igen
Troede der var parafin i filteret så det er skiftet og der er kommet vinterdiesel på nu.
Index
94845: sv: sv: start igen (27-02-2010 16:38:29) (svar på 94843)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.75.213)
Hej Thomas.

Det kan være membranen i din løfte-/håndpumpe der er gået i stykker. Prøvede det selv med min 88" for mange år siden.

Hilsen Jens

P.S. Hiv nu ikke alt håret af! Det bliver koldt igen i næste uge ;-)
Index
94847: sv: sv: sv: start igen (27-02-2010 17:30:15) (svar på 94845)
Alexander Lauener #8233, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.179.37.220)
Det er en godt bud det hele lyder en lidt som min problem jeg har haft lige før jul, da var membran i fødepumpe er blevet mør og har haft hul i. kun den ikke starte i en hel uge indtil jeg har få skifte det hele. men husk altid at åbne den to skruer på fordeler pumpe.
Index
94849: sv: sv: sv: sv: start igen (27-02-2010 18:48:39) (svar på 94847)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.216.4)
Har du kontraventil på indløbet i filterholderen?
den er omtrent samme størrelse som en korkprop og skal forhindre dieslen at løbe hjem i tank ved længere stilstand, har før oplevet den har været stoppet af snavs da der er snæver gennemgang, den kan undværes; udskru slangen, aftag kontraventilen og monter slangen direkte på filterholderen.
Index
94850: sv: sv: sv: sv: sv: start igen (27-02-2010 18:52:33) (svar på 94849)
Thomas Paulsen #5994, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.120.58)
Hej Verner
Der er desværre ikke en sådan skrue..:O(
Index
94851: sv: sv: sv: sv: sv: sv: start igen (27-02-2010 19:17:23) (svar på 94850)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.251.195.1)
Hej ring lige 24252189 Mvh jens
Index
94881: sv: start igen (28-02-2010 13:51:30) (svar på 94806)
Thomas Paulsen #5994, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 77.215.120.58)
Hej alle
1000 tak for alle de gode råd og en kæmpe tak til Alan der startede sin bil op på sydsjælland og fik startet den gamle tøs op.
Der VAR et hul i slamfilteret som vi ikke havde set og på den måde blev den ved med at tage falsk luft ind....

Nu ruller hun igen.
/Thomas der nu godt kan lide sin gamle LR lidt igen ;O)
Index
94890: sv: sv: start igen (28-02-2010 16:00:49) (svar på 94881)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Kanon!! God klubånd og kammeratskab er tit meget mere værd end alle mulige nye reservedele!!!
Nyd den nu, når du nu har været mopset på den så længe:)
Index
94902: sv: sv: sv: start igen (28-02-2010 16:45:36) (svar på 94890)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.128.218)
Hej Ole.
Ja det var en fejl 40.Men det var på den mekaniker som havde været behjælplig først på ugen.Håber ikke han lever af det.
MVH Alan