tilbage

Land Rover Forum  

Index
94886: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 15:29:38)
Peter Østergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.213.71.209)
Gode ideer søges. Jeg har bygget en 300tdi i min 90" fra 87. Jeg har flyttet temperatururet fra en 110" fra 98' over i bilen, men den viser alt for hurtigt "meget varm" hvilket den ikke er !(motoren er kun håndvarm når uret når det røde felt) Der er luftet ud, der er ny køler+termostat. Føleren er skiftet, og jeg har forsøgt at trække stel direkte fra batteriet til uret, stadig samme resultat. Hvad er galt ???
Index
94889: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 15:57:03) (svar på 94886)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.128.218)
Hej Peter
Meget enkelt! temp.føler og ur passer ikke sammen.
MVH Alan
Index
94893: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 16:11:38) (svar på 94889)
peter Østergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.213.71.209)
motor, føler og ur kommer fra samme bil 110" årg 98,
Index
94895: sv: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 16:18:54) (svar på 94893)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.128.218)
okay. jeg tror så at føleren er fejlen. har selv haft samme problem.men det kan også ligge i uret .
Hilsen alan
Index
94897: sv: sv: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 16:30:26) (svar på 94895)
Peter Østergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.213.71.209)
føleren skiftede jeg, da jeg troede at det var den der var problemet, dette løste desværre ikke problemet, nærmer tvært imod, uret viser nu meeeeeeeeget varmt, men det kan godt være at jeg bliver nødt til at finde et andet ur.
Index
94903: sv: sv: sv: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 16:50:46) (svar på 94897)
Alan Martin Christiansen #8235, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.128.218)
Hej Peter
Det kan tyde på det ,hvis ledninger og lignende er monteret korrekt.jeg gad ikke rode mere med så jeg købte et sæt vdo til en båd og så kørte det.
MVH Alan
Index
94905: sv: sv: sv: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 16:57:01) (svar på 94897)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.92.51.83)
Det er uret der ikke virker, hvis motoren ikke er mere varm en den skal være og uret går op idet røde felt er det uret der er noget galt med, det giver sig udslag ved at når motoren er kold viser uret kold når så motoren efter hånden bliver varm og uret rør på sig vil det stille og roligt gå helt op i det røde felt.
Og hvis man absolut ikke vil betale for et orginalt ur så passer de runde urer som Biltema forhandler lige over.

Jørgen som har haft den fornøjelse at trække en sprit ny Mercedes ML 4x4 og en Folkevogn 4x4 V10 fri fra sneen.
Index
94915: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 18:16:23) (svar på 94905)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.228.73)
Temperaturmåleren er en såkaldt germaniumdiode der har den egenskab at jo varmere den bliver, jo mere stel lukker den igennem; er der fuldt udslag på uret 5-10 sekunder efter tændingen er sat til, så er der en kortslutning et sted mellem minuspolen på uret og føleren.
Index
94926: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 300tdi i det røde felt ! (28-02-2010 20:16:53) (svar på 94915)
Peter Østergaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.213.71.209)
Viseren stiger til normalområdet efter 1-2 km, efter 6-7 km stiger den til det røde felt, så jeg hælder nok mest til en fejl i selve uret. Det mærkelige er at jeg intet bemærkede da jeg hentede donorbilen hvorfra motor og ur kommer fra. Sidder der en slags formodstand et andet sted før uret ?