tilbage

Land Rover Forum  

Index
94961: Vil gerne skifte til større motor... (01-03-2010 13:23:29)
Ken Christensen #7988, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.39.24)
Hej,

Bilen: OneTen, 3,5 V8, 1988.

Tænker på at få en større Rover motor i. 3,9 (eller større). Indlægget går på erfaringer omkring sådan et skift.
Alle gode, og dårlige, erfaringer modtages med glæde.
Index
95021: sv: Vil gerne skifte til større motor... (02-03-2010 19:59:12) (svar på 94961)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.130.141)
Et medlem her i Reg. SSJ købte en (brugt) RRC med 3.9EFI i Tyskland og lagde motoren + "tomatkassen" i sin 90" for
nogle år siden, en convertering der må siges at fungere helt fint. Måske skulle jeg have bemærket, før ITstormen bryder løs, tråden flækker og alting emmer af god gammeldags foragelse; da effektforøgelsen må skønnes at overstige de lovlige 20% skal respektive myndigheders tilladelse indhentes.
Index
95022: sv: sv: Vil gerne skifte til større motor... (02-03-2010 20:10:17) (svar på 95021)
Ken Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.226.228)
Hej Verner,

Tak for indlægget. Tænkte på om nogen havde konkrete erfaringer. Har besluttet at få det lavet, sandsynligvis i UK. Bliver nok en 4,6 V8 (modellen har jeg ikke besluttet), med en 380 gearkasse, skiver på bagakslen etc., men så bliver det også en sjov 110'er.
Og ja, den "sniger" sig nok lige over de 20% i forandring. Så jeg er helt obs på indhentning af tilladelser.
Index
95039: sv: sv: sv: Vil gerne skifte til større motor... (03-03-2010 08:53:37) (svar på 95022)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Held og lykke.

MVH Jakob E S
Index
95042: sv: sv: sv: Vil gerne skifte til større motor... (03-03-2010 09:34:46) (svar på 95022)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej Ken

Hvis det er ekstra power du ønsker er der masser af potentiale i den motor du har. Den er jo ikke ligefrem presset i sin originale form med de små 120 hypper.
Personligt tror jeg du kan komme langt med de penge et motorskift vil koste. Du opnår nemt over 200 HK.
Fra skrap knast, til elektronisk tænding, udstødning, filtre, osv. Det kan du iøvrigt også få lavet i UK til en god pris i form af en motorrenovering/ klassisk tuning.

Lad os høre og se hvad du finder ud af
Index
95044: sv: sv: sv: sv: Vil gerne skifte til større motor... (03-03-2010 10:00:03) (svar på 95042)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Prøv at læse på www.v8engines.com
Der er masser af ideer til hvad man kan gøre ved sin Rover V8.

MVH Jakob E S
Index
95078: sv: sv: sv: sv: sv: Vil gerne skifte til større motor... (03-03-2010 20:29:06) (svar på 95044)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.252.147)
Der er korrekt nok masser af muligheder for at optimere
den eksisterende eller tilsvarende motor; herved undgår man også fiscale mellemregninger med ham der Staten.
Eks. kan der hentes 15-20HP ved montering af en knastaksel
fra en 3.5-3.9Efimoter og lur mig om knastakslen og følgere
ikke er trætte og trænger til udskiftning alligevel.
Omtalte kn-aksel har den fordel at hestene er at finde i mellemområdet, altså ikke en ræserknast. Og så er det nok lidt overkill med 4.6L ligesom det er tilrådeligt med
automatgearkasse i den forbindelse. Noget der også skal tages højde for er; når 4.6l tages ud af sit sammenhænge og omplantes får disse gerne yderligere hang til de flygtige stoffer; på den anden side er du sikker på at blive nævnt på Oliebranchens Fællesrepræsentations årsmøde.
Index
95109: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Vil gerne skifte til større motor... (04-03-2010 20:04:41) (svar på 95078)
Ken Christensen #7988, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.58.226.228)
Kære allesammen,

Tak for Jeres indlæg. Jeg har taget en mindre kovending ift min oprindelige tanke. Jeg glemte vist hvorfor jeg købte en LR i første omgang!!
Har kigget på en ny camshaft samt en del af Edelbrocks produkter, den gamle dame skal nok få fut i skørterne og selvfølgelig laver jeg det hele selv, det er jo det det handler om.