tilbage

Land Rover Forum  

Index
95052: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 12:11:54)
Lasse Damsgaard #5053, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 195.41.97.4)
Halløj med Jer, ja, nu skal jeg igen have Jeres uforbeholdne mening. Igen....
Jeg går stadig og tygger på at hive en 110 hjem og knalde den på kridhvide plader. Nu ikke længere fra Italien, men fra Tyskland.
Jeg har 2 stk i kikkerten, og skal lige høre Jer om bud på, hvad der er mest fornuftige. 97eren havner nok i knap 100.000 kr. i afgift, 2000eren ved jeg sgu ikke lige...
Hvad ville I gøre, hvis I stod og skulle vælge mellem disse 2 biler:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=127200835&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxFirstRegistrationDate=2000-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=2


http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=126375030&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1997-01-01&maxFirstRegistrationDate=1997-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

mvh
Lasse 5053
Index
95056: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 12:51:34) (svar på 95052)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.234.185.70)
300 TDI
Jeg har selv en sådan 1995 300.000 km
Mange kloge mennesker kalder det LRs bedste motor
men jeg indrømmer at jeg ikke kender TD5eren, er der ikke noget nymodens elektronik i en sådan??
Mlrh Jørn
Index
95057: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 13:03:26) (svar på 95052)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
Hej Lasse.

Skudt lige fra hoften, så synes jeg, de ser dyre ud begge to, uanset at der naturligvis kan være tale om biler, der er i ekstraordinær god stand, hvilket jeg ikke skal kunne sige.

Så vidt jeg husker, kiggede du på en hvid bil i Italien for nylig. Hvad så f.eks. med denne, som står i Tyskland?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=127518709&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=14800&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=DIESEL&minFirstRegistrationDate=1996-01-01&maxFirstRegistrationDate=1998-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=150000&customerIdsAsString=&tabNumber=1

Helt ringe ser den da ikke ud til at være. Og noget billigere. Søg dog dokumentation for kilometerstand, om muligt.

Den må du kunne få på gaden i DK for pænt under kr. 100.000 i reg. afgift.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
A3 SB 1,8
Index
95064: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 14:36:21) (svar på 95057)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Den hvide ser da også ret fed ud umiddelbart - men er altså med den ældre, men velrenommerede 300 tdi motor og er uden udstyr. Altså en mere basisvogn, der udfylder opgaven.
Index
95074: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 17:18:16) (svar på 95064)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 188.177.230.219)
Søren,

soltag, aircon, tonede ruder og opvarmede sidespejle er da ikke helt "uden udstyr", skulle jeg mene ;-)

I øvrigt er typegodkendelse for en 1996 110"er også ok i DK, blot der er tale om en originial med tysk/EU-typegodkendelse.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
A3 SB 1,8
Index
95058: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 13:23:27) (svar på 95052)
Lasse Damsgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.41.97.4)
Hej igen

Tak for nogle hurtige svar fra Jer. Skal måske lige uddybe, at jeg går efter en bil, som skal være en god familiebil nogle år frem i tiden. Så den må godt være i rigtig sund stand - hvilket også har fået mig til at kaste øjnene på de 2, selvom de var lidt dyrere nd gennemsnittet.
Kilometertallet er ret vigtigt. Var der lidt "komfort" såsom air. con og varme i sæderne, så gjorde det såmænd heller ikke noget, selvom det ikke er altafgørende.

mvh
Lasse

MEN GERNE MANGE FLERE INPUTS, TAK
Index
95060: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 14:20:57) (svar på 95058)
Jørn Bo Nørrekjær #3971, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 193.234.185.69)
Der er da vist air. con i alle Land Rovers, mit betjænes vha. et håndtag plaseret ca. midt på dørens inderside
Desuden forefindes super luft indtag lige under forruden
Mlrh Jørb
Index
95061: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 14:27:27) (svar på 95060)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Jørn.

Det hjælper bare ikke så meget hvis man eksempelvis kører i ekstremt støvet miljø eller steder med meget ubehagelige insekter eller hvis temperaturen er 35 grader eller derover:-)

nej du, Land Rovers originale air condition virker faktisk rigtig godt. I modsætning til varmeapperatet.

MVH Jakob E S
Index
95062: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 14:32:16) (svar på 95058)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Hej Lasse

Den årgang 2000 110 TD5 er mage til den vi har som også er hentet i Tyskland. En perfekt familiebil. Jeg ville klart gå efter den nyere bil som altså er med Td5 motor, som ikke volder dig nogen problemer. Læg mærke til at den har en del ekstraudstyr såsom aircon, abs, lædersæder, cubbybox, alufælge mv.
Den ser jo pæn ud OG kan indregistreres som bus i DK - dvs hvis du tager buskørekortet kan du slippe med 2.200 kr. årligt i vægtafgift. Typegodkendelsen er også ok for denne årgang i DK.
Tjek servicehistorikken.
Så skal du bare afsted og forhandle. Men du er velkommen til at se/prøve vores bus indenda.
Index
95065: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 14:36:42) (svar på 95062)
Lasse Damsgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.41.97.4)
Hej igen, tak for indspark
Søren, har du en idé om afgift til staten for 2000-modellen. Det bliver 180 procent - jeg har ikke buskørekort, og konen har heller ikke. Vi må bide i det sure æble :-(
Index
95075: sv: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (03-03-2010 17:56:48) (svar på 95065)
Anders Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.57.173.188)
Har du overvejet om det kunne være penge givet godt ud, at tage buskørekortet i forhold til besparelsen på 8-10k om året i ejerafgift samt registreringsafgiften?

Der er dog vist nogle nyere regler om fartskriver/skive ved kørsel i udlandet i privat bus, men det er der sikkert nogen her der kan fortælle om har hold i virkeligheden eller om jeg husker forkert?

Mvh Anders Christensen
Der også er på jagt efter en 110'er, dog på gule plader.
Index
95087: sv: sv: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (04-03-2010 09:56:13) (svar på 95075)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 81.158.228.97)
TD5 er bedre også pga prisen, tdi300 er for dyr i forhold til den nyere.
Du behøver ikke være bange for elektronikken, som mig bekendt ikke gør knuder. Der har været problemer med olie i ledningsnettet, men det er sikkert blevet ændret på en tysk bil, da tyskerne er meget påpasselige med den slags garantirep.
Kender flere, som er total glade for deres TD5'er.

Mht busregistrering: en bus koster 60% i regafgift og der skal kun monteres fartskriver, såfremt bilen bruges uden for Danmark/Norden.

En bus skal synes årligt, men det er faktisk kun en fordel, da bilen burde være uptodate konstant...

Buskørekort koster efterhånden omkring 30.000 DKK.

Vægtafgiften ligger lige under 1.000 DKK/måned for en pmv, mens en bus kun koster 2.074,- DKK.

Dvs, at I lige løbet af seks år kan tjene kørekortet hjem, ja faktisk tidligere, da regafgiften også er lavere.

Det var ordene, som er nedfældet i Skotland... et herligt land for LR-folk: et hav af interessante biler at se på.

Index
95088: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (04-03-2010 10:17:11) (svar på 95087)
Anders Tommerup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.160.73.138)
Det var et dyrt kørekort, det kostede mig kr. 12.000,00 for 5 år siden!
Index
95089: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (04-03-2010 10:32:24) (svar på 95088)
Flemming Thomsen #6571, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.167.37)
Kørekortet kostede mig 785 kr. Men det er også 32 år siden.
½ køretime og så op til prøve - færdigt arbejde.

Flemming
Index
95093: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Jamen, nu skal jeg have mere hjælp til 110 (04-03-2010 12:48:08) (svar på 95088)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.192.200.225)
Det koster idag 15.000 kr. hos Poul i Birkerød. 7 dobbeltlektioner og teori, så er det taget på en god, rigtig og lovlig måde, dvs uden pseudo tilskud fra staten og 6 fremøder hver uge i 3 måneder osv.
Jeg vurderer at det er tjent ind det første efterfølgende år man ejer bilen i form af sparede afgifter.