tilbage

Land Rover Forum  

Index
95438: 200 TDI fra englad (13-03-2010 14:09:47)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
jeg har fundet en motor på ebay til min classic. men jeg tænkte på skal man tage højde for at de er højrestyret derover eller er det bare lige til at kaste i ?
Index
95439: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 14:37:31) (svar på 95438)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.57)
Din Classic ? Range Rover ? Så skal du have et ombygningssæt !
Index
95440: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 14:39:56) (svar på 95439)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
fordi den er fra en højrestyret ?
Index
95441: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 15:13:36) (svar på 95440)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.57)
Nej, fordi der er en hel del tilbehør, som skal monteres, bl.a. et andet svinghjulshus - bellhousing...

Jeg går ud fra, at du har en V8 nu !
Index
95442: sv: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 15:18:33) (svar på 95441)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
nej. jeg har en 2,4 VM og top pakningen er lige smuttet og gider ikke bruge penge på at gøre den tiptop igen. så hellere en motor der er billigere og bedre efter hvad jeg har læst og hørt .
Index
95443: sv: sv: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 15:26:44) (svar på 95442)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.57)
Så jeg blive dig svar skyldig lige nu, men det er sikkert blevet gjort tidligere...

Har du søgt her på Forum, måske fra vm til 200 tdi ?
Index
95444: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 15:49:07) (svar på 95443)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
jeg ved at man kan ligge en 200 tdi over i en der har haft en vm motor. det er bare mere det med at man køber en fra en højre styret rrc om det gør nogen forskel ?
Index
95446: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 16:54:17) (svar på 95444)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.57)
Så vidt jeg kan læse mig tilrette i diverse indlæg, skal du være opmærksom på, om maskinen kommer fra en Defender eller en Discovery, idet turboen ligger modsat.

En VM'er skal faktisk have oliefyr, som bruges hver gang,inden den kolde maskine startes op.

Fik for nylig enlang forklaring om, hvorfor VM er lidt sart, men det kan altså afhjælpes ved oliefyrbrug og isolering !
Index
95445: sv: sv: sv: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 15:49:56) (svar på 95443)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.240.218)
Så er det da heller ikke værre at skifte toppakning på den gode VMer.
Hvis den ellers er ok, kan jeg berette om, at livet efter en ny toppakning, antager helt nye og gode dimentioner.

mvh
Knud, med ståltoppakning i et stykke!
Index
95450: sv: 200 TDI fra englad (13-03-2010 19:36:31) (svar på 95438)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.160.103.2)
Hej Nicholas

Hvis den er fra en discovery passer den lige i hullet på din RR, (Og på gearkassen da du har kørt med VM før)
Det har ikke betydning om den har siddet i en højre styret hvis det er fra en anden RR/discovery. Det er kun hvis den skal i en defender LHD, du skal have andre manifolder på.

Et link hvor du kan se en venstre styret RR med 200 tdi. Så kan du sammenlinge med den motor du er ved at handle:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vhlfg3wmmer1

Mvh
Mads
Index
95471: sv: sv: 200 TDI fra englad (14-03-2010 12:40:04) (svar på 95450)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
den er fra en discovery så det er jo perfekt :)
Index
95474: sv: sv: sv: 200 TDI fra englad (14-03-2010 13:00:55) (svar på 95471)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
tak for hjælpen :)