tilbage

Land Rover Forum  

Index
95524: 200 300 tdi (15-03-2010 16:31:02)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.39.33)
hvor meget bedre er en 300 TDI end en 200 TDI? er der en ulempe ved 200 TDI'en?
Index
95525: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 16:42:33) (svar på 95524)
Rasmus Schneidereit #7937, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 90.185.88.50)
Hej.

Tror det er en smags sag,. de få kræfter en 300 har mere end en 200 er vidst ikke noget man skal vælge efter.

Motorene er vidst meget ens.

Jeg har en 200 TDI. den er jeg glad for. går ca 10 km L med 35,13.5 15 hjul på...

Tænker du på noget mere generelt siden du skriver en 300 tdi'ern er bedre ??

Mvh Rasmus
Index
95527: sv: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 17:08:42) (svar på 95525)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
jeg havde bare hørt lidt fra en at den skulle være bedre men om det skulle være meget ved jeg ikke så derfor spurgte jeg her inde.
Index
95529: sv: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 17:11:43) (svar på 95525)
Nicholas Svane #8510, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 91.100.19.169)
jeg er også ved at købe en 200 TDI til min classic hvor der har ligget en 2,4 VM. men det skulle også være noget med at ophængene ikke passer fra en 300 TDI men det gør det fra en 200.
Index
95532: sv: sv: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 17:43:03) (svar på 95529)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.60)
300 er lidt mere forfinet og har billigere r-dele til dieselsystemet.
Index
95531: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 17:34:05) (svar på 95524)
Christian Kryger #8044, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.162.166.249)
jeg synes 200 tdi, er en god motor, der køre rimeligt langt på literen alt efter chaufføren min går fra 9,5 til 13,10 alt efter hvordan man kører. gearkassen der sidder på 300tdi (defender) er dog lidt bedre efter min mening. jeg har kørt med en defender 200tdi i snart 4 år og kan varmt anbefale motoren, den ryger ikke så meget og starter med det samme, og er driftsikker, også ved vinterkørsel. dog skal man være opmærksom på at 300tdi trækker bedre ved lave omdrejninger,

mvh Christian
90" 200tdi
serie 2a Forward Control
Index
95538: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 19:20:01) (svar på 95524)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Det er 100% en smagssag. Men man skal være forberedt på at en 300TDI er sværere at ligge i da den hverken passer på gearkasse eller i ophæng hvis man har en gl. 2,5d eller 2,5b. Og så er der lige det med den altid hylende rem på 300'eren.. ganske træls at høre på. Men der er ikke så langt imellem 300tdi motorene og de er generelt lidt billigere kontra stand.
Index
95539: sv: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 19:52:34) (svar på 95538)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.163.18.220)
Jeg har aldrig haft en hylende rem på mine 300 tdi'ere.

koblingen til 200tdi er anderledes end 300 tdi, 300tdi koblingen er mere blød og behagelig - dette forudsætter naturligvis man har en R380 gearkasse til sin 300 tdi.

Hvis man har mod på at lægge en 200tdi i sin lr, så er det ingen sag at lægge en 300tdi i istedet. de ekstra ting er ikke noget problem.

Om den ene trækker bedre end den anden er svært at afgøre, da motorene sjældent er i fabriks standard. Min oplevelse er, at min 200 tdi trak hårdere i bunden, men jeg tror den har været skruet op i tryk og brændstof. Derimod er den kobling der hører til r380 væsentligt bedre end den til lt77.

Du kan uden problemer have en 300 tdi og r380 gearkasse eller automat gear med alt tilbehør(køler,slanger osv) for ca 12-13000.


Mvh

stephan
Index
95543: sv: sv: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 22:21:13) (svar på 95539)
Stéphane Creutzberg Bernheim #7612, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 188.182.191.206)
Min 300Tdi hylder når hun er vådt eller koldt!!!Men ellers ingen bemærkninger efter 315.000 km!

Det er kun resten der trænger til en kærlig behandling.
Index
95540: sv: sv: 200 300 tdi (15-03-2010 20:33:53) (svar på 95538)
Rune Jakobsen #7834, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.251.195.2)
WD40 i rigelige mængder ud over hele remmen, tro det eller lad vær, men det virker!!
Index
95551: sv: 200 300 tdi (16-03-2010 08:18:46) (svar på 95524)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Fra ny af skulle en 300Tdi støje mindre end en helt ny 200Tdi; men som flere også skriver her, så kommer det meget an på standen på de motorer du får fat i. Derer til gengæld stor forskel på de gearkasser der følger med de to motorer (originalt); men de kan også kombineres frit, hvis man er lidt kreativ.

Men langt hen ad vejen er motorerne ens.

MVH Jakob E S
Index
95553: sv: sv: 200 300 tdi (16-03-2010 10:34:53) (svar på 95551)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.144.41)
jeg kører 300tdi, nu med 378000 på klokken ingen problemer (7-9-13) starter første gang også i 15 graders frost, selvfølgelig er der nogle små ting engang imellem, men den er nem at gå til og reservedelene er billige
Index
96524: sv: 200 300 tdi (09-04-2010 10:19:06) (svar på 95524)
Thomas Ingstrup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.68.160.74)
Hej
Kan kun kommentere med, hvad jeg har læst på en engelsk side, da jeg er grøn mht. viden om laros. Jeg læste at der var problemer med tandrem/styr i nogle serier/årgange af 300tdi, som kunne resultere i motorhavari ved knækket tandrem. Der fås et rep. kit, men man har ikke været god nok til at informere alle ejere af de aktuelle motor serier. Det er, hvad jeg har læst på et engelsk forum.
Mvh. Thomas 8559
Index
96525: sv: sv: 200 300 tdi (09-04-2010 10:30:42) (svar på 96524)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hvis man får fat i en 300TDI, der ikke har fået skiftet sin første tandrem endnu, så skal man enten være glad for at den ikke har kørt mere end den har, eller også skal man skynde sig at få den skiftet, og så skulle de rigtige dele blive skiftet så der ikke sker noget.

MVH Jakob E S