tilbage

Land Rover Forum  

Index
95853: Dokumentation for seleforankring 2. sæderække sIII (23-03-2010 14:20:57)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.41.81)
Jeg har lige rendt panden imod en mur. Jeg vil lave min 11 personers bus om til 9 personers bil, hvilket jeg gik ud fra ikke skulle være så svært. Men det er det.

Jeg har nu været i to forskellige synshaller (det kunne jo være...), og de siger begge at jeg skal have dokumentation for seleforankringen på 2. sæderække. Der behøver ikke være sikkerhedsseler, men seleforankringen skal være der. Og den skal være dokumenteret.

Bilen er en 109", første gang indregistreret i Sep 1980, dvs at jeg kolliderer med reglerne her: http://www.trm.dk/sw75332.asp

Er der nogen der ligger inde med sådan en fætter???? Hjælp!!!
Index
95860: sv: Dokumentation for seleforankring 2. sæderække sIII (23-03-2010 15:05:42) (svar på 95853)
Per Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 192.38.148.228)
Hej Kenneth,
Det undrer jeg mig meget over.... Da jeg konverterede min gulplade 109 fra 1983 til hvid plade bus, talte synsmanden slet ikke om seler til 2. sæderække. Det var ikke nødvendigt (men sikkert en god idé). Jeg havde dog så fået gode tre punktsseler monteret på yderpladserne og hoftesele i midten. Men intet problem her. Det eneste der skulle anvendes var en typegodkendelse for køretøjet, og denne havde jeg.

MVH
PerH
- som du kender fra forum, der solgte et par seriebiler, (sidst en bus) for nu at være seriebilsløs - så længe det varer.........
Index
95861: sv: Dokumentation for seleforankring 2. sæderække sIII (23-03-2010 15:25:06) (svar på 95853)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Kenneth.

Du skal have fat i Sten Houborg hos Land Rover Danmark. Han hjalp mig med en dataerklæring, da jeg skulle omregistrere min Defender.
Han skal have dokumentation for at det er originale seleforankringer du har siddende. Det kan være at et Land Rover værksted vil stå inde for det, hvis du fremviser bilen for dem. Jeg havde monteret helt nye seler og forankringer da min bil før har været en varebil. Derfor var det nok for mig, at give ham de varenumre jeg havde monteret, samt mit stelnummer for at de kunne vide om delene reelt var til min bil.

Problemet kan jo så blive at din bil ikke er en Defender, og dermed er ældre end LR-DK, men spørg dem alligevel.

MVH Jakob E S
Index
95877: sv: sv: Dokumentation for seleforankring 2. sæderække sIII (23-03-2010 19:15:58) (svar på 95861)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.41.81)
Hejsa Jakob, takker for svaret

Nu har jeg gået og tygget over det nogle timer, og tror jeg ringer til Hr. Houborg. Hvis Land Rover dk sender mig delene, plus en monteringsinstruks, burde det vel være i orden. Også selvom det er til en defender, så må en dataerklæring fra deres side vel kunne godkendes. Så stor forskel er der vel ikke på de stakkels biler.

Og halløj Per, længe siden jeg har hørt noget fra dig. Har du et køretøj for tiden, bladfjeder eller ej?