tilbage

Land Rover Forum  

Index
95980: Udskiftning af luftfjeder Disco2 (25-03-2010 11:19:06)
Claus Nørgaard #7860, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.63.125.238)
Hey

Min Disco er utæt i den ene luftfjeder.
I følge værkstedmanualen skal man udlufte systemet via computer interface - men hvad gør vi andre perlegrusmekanikere for at få lettet trykket fra systemet ? Løsner jeg bare fittingen på luftfjederen?

Ellers nogle guldkorn inden jeg går i gang?

Mvh Claus
Index
95981: sv: Udskiftning af luftfjeder Disco2 (25-03-2010 11:34:39) (svar på 95980)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Claus

Du kunne fjerne sikringen til kompressoren.

Se evt følgende vejledning

http://www.landyzone.co.uk/lz/f38/disco-ii-air-suspension-definitive-guide-61211.html

Hilsen

Torben
Index
95982: sv: sv: Udskiftning af luftfjeder Disco2 (25-03-2010 13:10:38) (svar på 95981)
Jens Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.58.240.240)
Jeg plejer at løfte bilen så den ikke hviler på luftbælgene, så tager jeg en hobby kniv og snitter et hul i bælgen, husk beskyttelse til øjne og øre.
Index
95996: sv: sv: sv: Udskiftning af luftfjeder Disco2 (25-03-2010 21:22:35) (svar på 95982)
Nils Marcussen #7827, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.146.15.14)
Ja nemlig forsigtigt med en hobbykniv, så behøver det ikke være så voldsomt at du skal bruge høreværn. Når dette er gjort og den nye "bælg" er monteret, skal du lige regne med at der går nogle minutter, inden bilen finder sit rette leje. Den går helt i bund først!
Hilsen/Nils
Index
95999: sv: sv: sv: sv: Udskiftning af luftfjeder Disco2 (25-03-2010 22:17:00) (svar på 95996)
Claus Nørgaard #7860, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.190.66)
Hey
Tak for info og råd. Jeg må i gang. Regner med at bestille de "billige" uoriginale fra uk til 900,- stykket - mon ikke de kan holde et par år?
Index
96043: sv: sv: sv: sv: sv: Udskiftning af luftfjeder Disco2 (27-03-2010 08:32:49) (svar på 95999)
Jan Lauritzen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.68.167)
Hvis du skifter den inden EAS systemet (regner med at det er det samme som P38) opdager fejlen, så sparer du turen hen til mek. for at få nulstillet computeren.
Spørg til prisen hos MECA, der hentede jeg mine, da jeg skiftede, husk at oplyse, at du er medlem hos DLRK, det giver lidt rabat.
Hvis den er lidt utæt så taber den trykket af sig selv, og det nemt at skifte den, 2 splitter og en luftslange.
Efter montering blæste jeg forsigtig lidt luft i bælgen,inden jeg monterede slangen, den må ikke sænkes ned på en tom bælg.

Brug søgefeltet her på forum, der er det godt beskrevet(ved det kun fra Range Rover P38).

Håber du kan bruge dette, da jeg skylder på forum :- )

mvh Jan
tidl. 8086