tilbage

Land Rover Forum  

Index
96301: Sat nav problemer i p38A (02-04-2010 17:20:01)
christian Tramp (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.199.42.20)
Kære DLRK'ere

kunne være der sidder én med lidt info til mit sat nav system.

Jeg har købt et originalt sat nav systen til idnbygning i min RR fra 98, købt hos en engelsk forhandler.

Efter lidt udskæring + det løss og forbandelser sidder det,
er loddet på palds efter manul, inkl. et meget vigtig pålodning af "wheel speed" i BEcm. ALt fungere som det skal, meeen, når jeg lægger en rute ind og beder den om at "planlægge" kommer der et kort ind med ca. 1-2 km forskel ift. min nuværende position. Pilen om man vil, bevæger sig fint inde i kortet og kører skam rundt men ikke på positionen.

Er der monstro nogen af Jer der kender lidt til et sådant problem. Nav er fra en 2000 RR og dermed de seneste specs fra LR og der er et 2010 NAvman kort i.

Mange LR hilsner

Christian
Index
96309: sv: Sat nav problemer i p38A (02-04-2010 19:49:17) (svar på 96301)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.137.90)
Hej

Har du tjekket om der er opdatering af software til navigatoren (altså dens eget styresystem mv. - ikke kortet)?

Er der et sted, hvor du kan se, hvor god dens satellit modtagelser er? Det er der i de fleste navigatorer. Her kan du se, hvor mange satellitter, den har fat i. Jo færre - jo dårligere præcision.

Er den med ekstern antenne? Eller indbygget? Indbygget antenne er påvirkelig over for alt muligt plus at den notorisk er dårlige til modtagelsen.

Jeg har haft en marine-navigator, som kørte konsekvent lidt ved siden af virkeligheden (ikke så meget som din). Her hjalp en opdatering af softwaren. Det foregik via et hukomelseskort og fabrikantens hjemmeside. Min første TomTom kunne med ujævne mellemrum finde på at lade mig køre ved siden af vejen, jeg kørte på. Når det skete, så lavede jeg en reset af den, og så fik den sig sat rigtigt på virkeligheden igen.

Mit bud er, at det mest sandsynlige er softwarefejl - men at du skal være opmærksom på pointen med antennen.


vh

Jan Jørgensen