96395:
Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 12:57:54)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (
ip-adr: 77.213.180.158)
Et sted mellem Vejle og Storbæltsbroens betalingsanlæg har min Disco2 TD5 valgt at tømme al servoolien ud på vejen gennem styreboksen. For 6 måneder siden fik den ny pakning i netop styreboksen, selvom jeg godt havde læst at det formentlig var en stakket frist. Det blev aldrig rigtig godt da den stadig dryppede en smule. Men nu er det altså helt galt og jeg skal have gjort et eller andet, da bilen er strandet på midtsjælland ude af stand til at slæbe sig de 300km hjem til vestjylland uden at have en trailer med servo olie med.
Jeg har kraftigt overvejet bare at lade Glad hente bilen og sætte et nyt styreboks i den, men det tyder på at kunne blive en temmelig pebret løsning.
Alternativt skal jeg have bestilt en styreboks hjem, men her melder spørgsmålet sig: Paddock (m.fl.) har både nye og renoverede styrebokse, men hvad skulle man evt. vælge? Er der noget der taler imod at vælge en der er renoveret - er de mere anlagte for at lave samme nummer som den jeg har nu i fht. en ny? Der er jo trods alt omkring 1000 kr forskel på ny og renoveret.
Er der nogen der har foretaget en udskiftning på en Disco før, der kan give en idé om hvor lang tid jeg skal regne med operationen tager?
Hvad jeg lige kan læse ud af værkstedsmanualen, er det ret omstændigt at få den pillet ud da den er gemt godt bag alt muligt der først skal fjernes/flyttes før end man kan komme til den. Samtidig er min værktøjsbeholdning ret begrænset der hvor bilen står nu. Jeg har dog heldigvis det store topnøglesæt i bilen. øvrige værktøjskasser er pillet ud pga. våbenloven.
- Lars