tilbage

Land Rover Forum  

Index
96395: Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 12:57:54)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.180.158)
Et sted mellem Vejle og Storbæltsbroens betalingsanlæg har min Disco2 TD5 valgt at tømme al servoolien ud på vejen gennem styreboksen. For 6 måneder siden fik den ny pakning i netop styreboksen, selvom jeg godt havde læst at det formentlig var en stakket frist. Det blev aldrig rigtig godt da den stadig dryppede en smule. Men nu er det altså helt galt og jeg skal have gjort et eller andet, da bilen er strandet på midtsjælland ude af stand til at slæbe sig de 300km hjem til vestjylland uden at have en trailer med servo olie med.

Jeg har kraftigt overvejet bare at lade Glad hente bilen og sætte et nyt styreboks i den, men det tyder på at kunne blive en temmelig pebret løsning.
Alternativt skal jeg have bestilt en styreboks hjem, men her melder spørgsmålet sig: Paddock (m.fl.) har både nye og renoverede styrebokse, men hvad skulle man evt. vælge? Er der noget der taler imod at vælge en der er renoveret - er de mere anlagte for at lave samme nummer som den jeg har nu i fht. en ny? Der er jo trods alt omkring 1000 kr forskel på ny og renoveret.

Er der nogen der har foretaget en udskiftning på en Disco før, der kan give en idé om hvor lang tid jeg skal regne med operationen tager?
Hvad jeg lige kan læse ud af værkstedsmanualen, er det ret omstændigt at få den pillet ud da den er gemt godt bag alt muligt der først skal fjernes/flyttes før end man kan komme til den. Samtidig er min værktøjsbeholdning ret begrænset der hvor bilen står nu. Jeg har dog heldigvis det store topnøglesæt i bilen. øvrige værktøjskasser er pillet ud pga. våbenloven.

- Lars
Index
96396: sv: Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 13:27:30) (svar på 96395)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.218.234)
Kan man ikke bare klippe remmen og så køre bilen hjem uden servoassistancen? Pas dog på, hvis samme rem trækker f.eks. vandpumpen.
Har lige været tilskuer til et tilsvarende projekt på en 110", med præcis samme sygdomsforløb.
Køber du nyt, skal du ikke ofre penge på at returnere det gamle eller miste surcharge.
Køb nye ratakselkryds ved samme ombæring. De er ofte meget triste.

mvh
Knud
Index
96398: sv: sv: Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 14:29:30) (svar på 96396)
Nicolai Schunck #8244, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.63.230.159)
ved ikke med disko én men defender TD5 er der kun en rem så den går nok ikke.

har godt hørt om der er et problem omkring dette emne men er der ikke en der kan lægge et par billeder op med løsnings modeller.

har hørt om lidt forskellige ideer, blandt andet har jeg hørt at man kan komme problemet til livs ved at fjerne isoleringen på ledningen, så ledes at det kun er de farvede "kabler" der er tilbage.

men kan ikke lige blive klog på hvor og hvordan?

mv.
Nicolai osse med en TD5.
Index
96400: sv: sv: sv: Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 16:11:58) (svar på 96398)
Lars Kiærulf #7877, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 77.213.180.158)
Jeg havde overvejet at pille remmen af, men den trækker PAS, ACE, AirCon og generator. Jeg tror det er lige lovlig langt at køre 300 km uden generator med en halvgammel akku, taget i betragtning af hvor meget elektronik der er i en Disco, som ikke kan slås fra.

Jeg er ikke helt med på hvor du vil hen med "ledningerne", Nicolai.

- Lars
Index
96402: sv: sv: sv: sv: Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 17:02:08) (svar på 96400)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.199)
Hvis bilen har ren servostyring, må du ikke køre uden at pumpen fungerer.
Hvis jeg var meget langt fra et værksted, ville jeg som nødløsning pumpe mere luft i forhjulene for at lette vridemodstanden og humpe til et værksted!
Byt til nyt!
Index
96401: sv: Styreboks - ny eller renoveret? (05-04-2010 16:59:51) (svar på 96395)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
For visse modeller og årgange er styrehusene fremstillet af firmaet Adwest. De sælger direkte til privat kunder via deres webside:

http://www.adwest-engineering.co.uk