tilbage

Land Rover Forum  

Index
96499: Registreringssyn fyn (08-04-2010 16:40:24)
Jesper Holm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.40.190)
Jeg har lagt en 200 tdi fra en Discovery i min 90” fra 85. Det skulle jeg ikke have gjort for nu skal jeg jo til registreringssyn. Ifølge den flinke synsmand kan min bil ikke umiddelbart synes. Typegodkendelsen nr 4721 dækker ellers over både over en 115 hk V8 og min gamle 68 hk diesel. Synsmanden siger at jeg hvis jeg skal lave det nummer skal jeg have fat i en motor fra en defender samt hele bremsesystemet??
Nu er mit spørgsmål så: Er der et sted på Fyn hvor de ved noget om gamle Land Rovere? Jeg vil jo helst undgå at skulle pille motoren ud igen.
Hvh
Jesper Holm, måske med en 200 tdi
Index
96501: sv: Registreringssyn fyn (08-04-2010 18:21:50) (svar på 96499)
Jens Christian Muff Pedersen #7717, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.93.59.186)
Tror du skulle prøve Bent fra www.landlyst4x4.dk
Måske kan han hjælpe dig
Index
96503: sv: sv: Registreringssyn fyn (08-04-2010 19:38:40) (svar på 96501)
Jesper Holm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.10.40.190)
Hej Jens
Tak for input. Jeg tror måske nok at det er det bedste bud... jeg er i hvert fald ude hvor jeg ikke kan bunde længere. Jeg troede at det sværeste var at smide en 200 tdi fra en Discovery ned i en 90"... men papirarbejdet havde jeg overset.

Mvh
Jesper Holm
Index
96502: sv: Registreringssyn fyn (08-04-2010 19:36:15) (svar på 96499)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Bremsesystemet er det samme på din bil, og på en nyere 90" med 200TDi, de er nemlig begge med tromler bagi, så bremsesytemet skal ikke skiftes. Det er blot et bevis på at synsmanden ikke er klar over, hvad han står og siger.

Jimmi
Index
96505: sv: Registreringssyn fyn (08-04-2010 20:31:01) (svar på 96499)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Jesper.

Hvis det forholder sig som du siger at typergodkendelsen dækker begge så har den synsmand da ikke rigtig tænkt over hvad det er han siger, som Jimmi skriver han aner ikke hvad han snakker om, så på ham eller hans overordnede.

Med venlige rover hilsner

Ole Pedersen
SLROC
2591
Index
96509: sv: sv: Registreringssyn fyn (08-04-2010 21:53:50) (svar på 96505)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.223.103)
Det bedste er nok at kontakte importøren, det er ialtfald
som Færdselsstyrelsen anviser i forb. med effektøgning af
motor. Men korrekt nok er 90" modelår 1985 ens i bremser
om V8 ell. firecyld. 1986 øges V8 til 134HK. med der kommer også andre bremser på forakslen mens bremserne på bagakslen er de samme indtil 1994. Derfor er det meget enkelt at Convertere til Defenderbremser, der skal bare calibre og klodser fra en 110" på forakslen, det er nemlig det eneste der skiller. Hvor det lige er han vil hen mht.
Disco contra Defender 200TDI er ikke nemt at gennemskue,
mener dog Discoens TDI har 113HK. Disco m. tomatkasse har
120HK. mod DefenderTDI har 108/111 alt efter årgang, men det ændrer jo ikke meget.
Skulle du overleve seancen kunne det være rart med en tilbagemelding, det er et meget omdiskuteret problem.