Hej alle med erfaring i en 3,5 V8 med SU, 110” fra 6/1988 kun kørt i alt 36.600 km.
Nu må jeg smide håndklædet i ringen !!
Problemet er som følgende:
Bilen har haft problemet i vinters, med ikke at have trækkraft uden at sætte ud, og lave backfires. Når jeg så har foretaget nogle ting har den kørt rimeligt i nogle dag for derefter igen at vende tilbage til den dårlige huggende kørsel uden trækkraft.
Stemplet i den højre karburator er så sodet godt til.
Jeg har nu fået foretaget følgende tiltag:
• Skiftet tændrør
• Skiftet olie flere gange på dæmpere jf. forskrifterne
• Skiftet tændkabler
• Skiftet rotor og strømfordeler
• Skiftet tændspole
• Skiftet motorolie og filter
• Tømt benzintanken helt, renset benzinfilter
Værkstedsbesøg her på øen:
• Kompressions prøvet motoren med et fint næsten ens resultat på alle 8 cyl. 10,5 bar
• Trykmålt benzin tilføjelsen (ok) jf. forespørgelse til Landrover
• Check for falsk luft i og omkring karburatorerne
• Kontrolleret tænding og CO2.
Efterfølgende har jeg igen renset det højre stempel for sod og målt at der var stor forskel på balancen med ”carballancer” i indsugningen på karburatorerne ”uden telefon rør” fra luftfilter. Justeret balance som var meget uens, tomgang samt cO2.
Dette blev justeret jf. beskrivelse for justering af SU og den store landrover”bibel”.
Motoren har fået en Bell Add kur som hjalp nogle dage! Samtidig skiftede jeg motorolie og filter. Da jeg stak en finger ind i aftapningshullet, fandt jeg et stykke metal som vist på billederne!!!
Hvor kan det komme fra?
Nu søger jeg et værksted som har godt kendskab til en 3,5 V8, da jeg ikke ønsker, at betale for flere lærepenge.
Er der nogen som kan anbefale et sådan? Jeg skal til Sjælland/Kbh om en uges tid, eller et værksted på Fyn.
Jeg er samtidig meget lydhør for en diagnose desangående.
Mange hilsner
Poul,
Marstal på Ærø