tilbage

Land Rover Forum  

Index
96654: Hjælp - (12-04-2010 19:46:53)
Poul Meirum #1456, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.246.84)
Hej alle med erfaring i en 3,5 V8 med SU, 110” fra 6/1988 kun kørt i alt 36.600 km.

Nu må jeg smide håndklædet i ringen !!
Problemet er som følgende:
Bilen har haft problemet i vinters, med ikke at have trækkraft uden at sætte ud, og lave backfires. Når jeg så har foretaget nogle ting har den kørt rimeligt i nogle dag for derefter igen at vende tilbage til den dårlige huggende kørsel uden trækkraft.
Stemplet i den højre karburator er så sodet godt til.

Jeg har nu fået foretaget følgende tiltag:
• Skiftet tændrør
• Skiftet olie flere gange på dæmpere jf. forskrifterne
• Skiftet tændkabler
• Skiftet rotor og strømfordeler
• Skiftet tændspole
• Skiftet motorolie og filter
• Tømt benzintanken helt, renset benzinfilter

Værkstedsbesøg her på øen:

• Kompressions prøvet motoren med et fint næsten ens resultat på alle 8 cyl. 10,5 bar
• Trykmålt benzin tilføjelsen (ok) jf. forespørgelse til Landrover
• Check for falsk luft i og omkring karburatorerne
• Kontrolleret tænding og CO2.

Efterfølgende har jeg igen renset det højre stempel for sod og målt at der var stor forskel på balancen med ”carballancer” i indsugningen på karburatorerne ”uden telefon rør” fra luftfilter. Justeret balance som var meget uens, tomgang samt cO2.
Dette blev justeret jf. beskrivelse for justering af SU og den store landrover”bibel”.

Motoren har fået en Bell Add kur som hjalp nogle dage! Samtidig skiftede jeg motorolie og filter. Da jeg stak en finger ind i aftapningshullet, fandt jeg et stykke metal som vist på billederne!!!
Hvor kan det komme fra?

Nu søger jeg et værksted som har godt kendskab til en 3,5 V8, da jeg ikke ønsker, at betale for flere lærepenge.
Er der nogen som kan anbefale et sådan? Jeg skal til Sjælland/Kbh om en uges tid, eller et værksted på Fyn.
Jeg er samtidig meget lydhør for en diagnose desangående.
Mange hilsner
Poul,
Marstal på Ærø
Index
96655: sv: Hjælp - (12-04-2010 19:48:42) (svar på 96654)
Poul Meirum #1456, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.246.84)
Her endnu et lille billed af metal stumpen

Hilsen
Poul
Index
96656: sv: sv: Hjælp - (12-04-2010 19:55:17) (svar på 96655)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Hej Poul

Prøv Bent

http://landlyst4x4.dk

Jeg kører også V8, men har ikke erfaring nok til at skrue på det hele selv, så Bent er min mirakeldoktor.

Han er en altid villig sponsor for region Fyn, så prøv ham.

Stor LaRo hilsen

Johny
Index
96657: sv: sv: sv: Hjælp - (12-04-2010 20:01:59) (svar på 96656)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.223.0)
Har du renset ud i svømmerhusene?
Der kan sagtens være vand eller andet lort.
Dine beskrivelser tyder helt klart på næringssorger.
Er benzinfilteret skiftet, ikke det i tanken, men det på tilførslen fra benzinpumpen til karburiderne.

nvh
Knud
Index
96659: sv: sv: sv: Hjælp - (12-04-2010 20:02:34) (svar på 96656)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.95.210.32)
Du skriver i vinters, var det med kold eller varm motor eller hele tiden ? stumpen kan jeg ikke se hvad er , men den må jo mangle et sted, kører selv med zenith karb. Min gjorde det også i vinters men kun ved kold motor og når jeg ikke havde fået fyldt karb.sprit på.

Kunne den forresten trække hvis du gav den choker ?

V8 hilsner
Index
96660: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (12-04-2010 20:18:22) (svar på 96659)
Poul Meirum #1456, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.246.84)
Hej igen
Benzinfiltret er skiftet, og jeg har forsøgt med "meget" karb.sprit uden en ønsket virkning
Det er galt ved såvel kold som varm motor.Jeg har ikke været i svømmerhuset
Tidligere, (da vi var i Oksbøl) kunne jeg få bilen til at trække med chokeren helt ude, men måtte så rense stempel for hver 100 km.
Det som virker særligt bekymrende er metal splintet som krum og lige har lige som med et sæde på 2-3 mm.

De sidste 3 uger er der forsøgt meget uden en stabil og vedvarende bedring. Bilen køre 4,5 til 5 km/l er jo hvad jeg kan forvente med korte ture.

Hilsen
Poul
Index
96661: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (12-04-2010 20:28:32) (svar på 96660)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.81.141)
Hej Poul

Er der EGR ventiler på eller har du fx KN luftfiltre monteret direkte?
Måske er der bøvl med benzinmængde kontra luft? Har du prøvet at stille på de to skruer?
Kan du tage et foto af din motor og uploade her? Er din udstødning helt sort eller dejlig musegrå? Tænker på hvordan din forbrænding er.
Held og lykke

Oktan 100 hilsen
Index
96690: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 09:41:35) (svar på 96661)
Poul Meirum #1456, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.246.84)
Hej Søren
Jeg ved ikke hvad EGR ventiler er? De 2 skruer du taler om hvor sidder de konkret? Jeg kunne formode, at der hvor stemplet bliver sodet og giver "backfire" er blandingen for mager ? Jeg mangler et billed hvor alle stilleskruer er benævnt. Metalsplinjten er jern (kunne fiskes ud med en magnet)

Hilsen

Poul

Index
96691: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 10:05:27) (svar på 96690)
Bjarne Hermansen #8436, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.178.122.158)
Hej Poul,

Har lige set på di billede, og må sige at det er det reneste motorrum jeg nogensinde har set på en LR, men til problemet, prøv at checke om din "flame arrestetors" er tilstoppede og om slangerne sidder korrekt. Der sidder en ved hver SU, de er lige til at tage af uden brug af værktøj og du skal kunne se igennem filteret i dem.
hvis ikke du ved hvad/hvor kan du se den venstre på billedet det er det lille grå plastikhus ligeforan og under SU'en den højre sidder under SU i højre side

mvh
/bjarne
Index
96700: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 15:05:18) (svar på 96655)
Eric Bahnsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.114.177.187)
Prøv at tegne buen af på et stykke papir, og så færdiggøre resten med en passer. så hat du str. på den del den måske mangle fra.
vh Eric
Index
96702: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 17:07:47) (svar på 96700)
Eric Bahnsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.123.199)
Komme i tanke om! Er det den Svenske Stromberg karburator?
sådan en v8 er udstyret med. for den har et stempel, og måske derfra din stump kommer fra.
Du har nok tjekket det, bare en strøgtanke..
vh Eric
Index
96671: sv: Hjælp - (12-04-2010 21:35:11) (svar på 96654)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hva materiale er den stump i? Alu eller stål? Det kunne måske godt ligne lidt noget af skørtet fra et stempel, men det kan være mange ting..
Dine problemer lyder meget som kondens vands problemer, og karburatorsprit virker præventivt, ikke helbredende. Så prøv at pille dine bundkar af og se om du finder noget.
Index
96677: sv: sv: Hjælp - (12-04-2010 22:39:49) (svar på 96671)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.147.42)
Hej Poul

Jeg tror det er dine kaburatore som driller. Grunden til den "skyder" er PGA for mager blanding. Min RRc gjorde det samme for flere år siden. Jeg skiftede til su kaburatore og den har gået perfekt siden.

Mvh Anders
Index
96679: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 00:48:54) (svar på 96677)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Nu har han så SU allerede.

Jeg har ligesom Johnny osse en begrænset viden omkring V8 trods jeg ejer en.
Jeg ville høre P J Auto i Bred, de gør en masse i Land Rovers og fik da min 101" tilbage til livet hehe.

Henrik.
Index
96696: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 13:13:29) (svar på 96679)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Hej poul vil du have besøg/støttepædagog i week enden.
Jeg føler med dig og der MÅ da være een derude der kan hjælpe dig, Jeg er overbevist om at der er een derude der haft samme problem.
Never the less,så skal dit problem kunne løses.
Med højagtelse og diesel ude foran Jens Eggertsen i Lightweight.
Index
96703: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 17:27:15) (svar på 96696)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.226.112)
Stumpen kunne godt stamme fra en endeslørskive, der har opgivet ævred.
Det er ikke noget, du umiddelbart kan mærke på motoren, men du kan se det, hvis du brækker frem og tilbage i remskiven. Så vil der måske være 3-4 mm endeslør i krumbassen. Det er dog ikke sikkert, der er slør, hvis det meste af den kolapsede skive endnu sidder der.
Man kan slippe afsted med at sætte nye i, ved at pille det midterste hovedlejeoverfald af, hvorved de 2 endeslørskiver åbenbares.
Du skal dog være opmærksom på, om krumbassen er blevet blå.

mvh
Knud
Index
96713: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp - (13-04-2010 19:47:19) (svar på 96703)
Poul Meirum #1456, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.161.246.84)
Hej igen.
Jeg er netop kommet ind efter, at have stået på hoved i bilen hele dagen.
Tak for råd og vejledning. Jeg har nu været igennem det meste og har ikke kunnet løse problemet helt. Jeg kaster håndklædet ind, og har nu bestilt tid til, at konsultere Bertelsen i Sjelle.
Jeg vil nu som foreslået lave en skitse af stumpen for derved, at kunne vuderer størelsen, og hvor den måtte stamme fra.

Mange hilsner

Poul