tilbage

Land Rover Forum  

Index
96701: serie-vogn benzinpumpe (13-04-2010 16:42:40)
rune sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.155.53)
jeg har det problem med min serievogn at når motoren bliver varm efter ca. 30-40 km så leverer pumpen ikke benzin nok til kørsel, det går selvfølgelig hurtigere når motoren virkelig skal trække - det kan tydelig ses i benzinfilteret lige før kaburatoren - ved kold motor fyldes glasset hurtigt og næsten helt op men når motoren bliver rigtig varm kommer der næsten ingen benzin op til kaburatoren, jeg har skiftet filteren og slangen på begge sider af det, er der nogen der har en idé om hvad der er skyld i det ?
mvh rune
Index
96705: sv: serie-vogn benzinpumpe (13-04-2010 17:59:10) (svar på 96701)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Glasset skal altid være fyldt med benzin. Mit bud er en defekt pumpe. Køb et nyt pakningssæt til den med membran.
Ellers snavs i tanken og i filtret i bunden af sugerøret.
Index
96711: sv: sv: serie-vogn benzinpumpe (13-04-2010 18:56:54) (svar på 96705)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.181)
Jeg forstår det sådan at du har et lille filter siddende lige før karburatoren.

Det skal ikke altid være fyldt, kun når svømmerhuset skal fyldes op.

Men det kunne tyde på at fødepumpen(og der skal glasset altid være fyldt), nede på siden af motoren, som det nævnes, er ved at være brugt op.
En ny koster et par hundrede i Britanien.

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
96721: sv: sv: sv: serie-vogn benzinpumpe (13-04-2010 22:13:27) (svar på 96711)
Henrik Prange #7703, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.192.190)
Det var måske også vær at checke benzin slange/rør?

Min S3 motor havde også sådan et indskudsfilter (monteret af tidligere ejer), og det var ikke altid fuldt. På et tidspunkt opdagede jeg (pga. benzin lugt) at benzinslangen var utæt ved filteret.

Nu er slangen blevet skiftet til et autoriseret rør fra Williams, og det har betydet at den starter væsentligt hurtigere end før. Der har med andre ord været en utæthed som jeg ikke har opdaget før den blev rigtig slem, og det har betydet at motoren skulle tørne en del før der kom benzin op til karburatoren.

Det var vær at checke...

Hilsen Henrik
Index
96744: sv: sv: sv: sv: serie-vogn benzinpumpe (14-04-2010 14:54:41) (svar på 96721)
rune sckerl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.104.155.53)
tak for svarene, det ligner nok en ny pumpe, da der er nyt filter, nye slanger og ny tank, så må det jo være pumpen der er "stået mere eller mindre af" - er der noget jeg skal tage mig iagt for ved afmonteringen af den gl. pumpe? og ville det være bedre med en elbenzinpumpe når jeg nu er igang? er der nogen der har erfaringer med dette?
mvh rune
Index
96750: sv: sv: sv: sv: sv: serie-vogn benzinpumpe (14-04-2010 18:19:03) (svar på 96744)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Det bedste, og billigste, efter min mening ville være at renovere den gamle. Det tager højst en time incl. af og påmontering!
Index
96752: sv: sv: sv: sv: sv: serie-vogn benzinpumpe (14-04-2010 20:14:24) (svar på 96744)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
Ny Filter, Ny Slanger, Ny Tank! Øh Ja! så er der en masse samlinger som kan have "givet sig lidt" med efterfølgende tryk-tab. Inden du går videre, og bruger penge, så tag en tur under bilen, og kontrollere/ efterspænd, alle disse samlinger,inden svineskindet skal holde for!
Er det alligevel benzinpumpen, så er en ny membran til få kr, som regel nok! Der er ingen grund til at gå over til el-pumpe. LR har elektriske problemer nok.(Se-Lucas,Price of Darkness)
Index
96784: sv: sv: sv: sv: sv: sv: serie-vogn benzinpumpe (15-04-2010 20:08:41) (svar på 96752)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.234.93)
Der plejer ikke at være noget der holder tæt på en Landrover, og da slet ikke på en seriebil, men kan det mon tænkes at benzintankdækslet slutter tæt så luft ikke kan komme ind i takt med benzinstanden synker?