tilbage

Land Rover Forum  

Index
96941: Brændstof retur regulator til Td5 (20-04-2010 16:34:23)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.150.88.111)
Hej i Forum,

Min brændstof retur regulator er blevet utæt, og står dermed til udskiftning. Det som jeg kan forstå er, at det der bliver utæt er den membran, som sidder på regulatoren. Utætheden er tilsyneladende et "helt" normalt fænomen, men er der nogen som har kendskab til om det er muligt blot at skifte membranen, og i givet fald, hvor man får fat i en sådan?

Jeg har kigget lidt på nettet, og umiddelbart ser det ud til, at der skal indkøbes en ny brændstof retur regulator, komma komplet, men det virker lidt besynderligt, nå nu den komponent som bliver utæt kun sidder fast med en låsering, og dermed burde kunne udskiftes seperat?

På billedet ses membranen i højre side af regulatoren. Membranen sidder inde i den cylinderformede kop.

MVH

Jesper
Index
96946: sv: Brændstof retur regulator til Td5 (20-04-2010 17:16:19) (svar på 96941)
Jakob Paulli #5539, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 109.56.230.24)
Hej Jesper
Da jeg stod med samme problem, undrede det også mig.
Berthelsen gav udtryk for at det var nærmest umuligt at reparerer, skifte membran, med en tæt regulator til følge. Rådet var at skifte hele regulatoren, med en original, de uoriginale er for ustabile.

Mlrh

Paulli