tilbage

Land Rover Forum  

Index
96975: Styrhuspakning - problemer (20-04-2010 22:30:45)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.215.163.32)
hej forum,

jeg forsøger at kurere et utæt styrehus på min defender 300tdi fra 1994.

Jeg har indkøbt det passende pakningssæt til et 4 bolts styrhus (stc2847), og har brugt anvisningerne her på forum om at presse servolie og nederste pakninger ud af styrhuset.

Problemet er at jeg nu ikke kan få indholdet af æsken til at passe med hvad styrhuset har spyttet ud.

Styrhuset har spyttet 3 ringe/pakninger ud:
-en flad pakning, med metalbagside
-en blød gummepakning
-en hårdere gummi/plastikpakning som sad som støvhætte udenpå låseringen nederst.

Jeg har vedhæftet et billede af indholdet af pakningssættet. Her er mine problemer:

-Den flade pakning med metalbagside, som svarer til den der sad i styrhuset, virker som om den har for lille indvendig diameter. Den kan komme på akslen nederst, men da diameteren på akslen er lidt større oppe hvor strålerne ender, kan den ikke kommer længere op.

-Den blødegummipakning er anderledes end den oprindelige. (den har en noget anden profil.)

De øvrige dele i sættet, ser ikke ud til at passe på udgangsakslen, så jeg går ud fra at de er til de øvrige aksler på huset.

Er der nogen velvillige der kan give mig en hjælpende hånd og forklare mig, hvilke dele, der skal i huset nedefra, i hvilken rækkefølge og hvordan de skal vende?

hilsen
Christian