tilbage

Land Rover Forum  

Index
97313: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (28-04-2010 20:13:29)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.236.42)
Hej,

Er der nogen der har erfaring med de ventilerede Paddoc Performance Brakes på Defender TD4. http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Brakes/Paddock_Performance_Brake_Discs_%28pair%29_-_front_-_90%2F110%2F130_to_KA930455_-_slotted_and_drilled.html

--
Jacob
Index
97317: sv: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (28-04-2010 21:32:22) (svar på 97313)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.150.88.111)
Hej Jacob,

Dem som du har lagt et link til er vist ikke rigtig ventilerede. Der er godt noget boret nogle huller og lavet et par udfræsninger - men Paddock har nogle som de rent faktisk kalder "vented"
Jeg satte disse performance vented skiver på min Td5 90" sidste år i august, og har kun gode erfaringer. Bilen fik væsentligt mere "bid" når der skulle stoppes.
Problemet med de "rigtige" ventilerede var dog, at de var mere en dobbelt så tykke som standard skiverne (der er rent faktisk to skiver, og det er mellemrummet imellem som gør dem ventilerede - tror jeg nok). Dette betød at standard bremsekalibrene simpelthen ikke kunne gabe over dem. Dermed måtte kalibrene også skiftes, hvilket var en ekstraudgift på 120 £ ex. vat. Om dette er det samme på en Td4 skal jeg være usagt, men det er nok værd at undersøge først.

Jeg kan dog varmt anbefale ventilerede skiver og de nye kalibre - bilen kan rent faktisk stoppe. Om den også havde kunnet det på samme måde, hvis jeg havde sat "standard" skiver på ved jeg af gode grunde ikke - men jeg kunne mærke markant forskel.

Tilbage til dit spørgsmål: Hvis kvaliteten på dem som du har kig på er den samme som de ventilerede, så skal min erfaring ikke "stoppe" dig...

Nedenstående links til "ventilerede" skiver og kalibre til disse.

http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Brakes/Front_brake_caliper_%28New%29_-_90_-_RH_-_vented_-_from_LA930456.html

http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Brakes/Front_brake_caliper_%28New%29_-_90_-_LH_-_vented_-_from_LA930456.html

http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Brakes/Paddock_Performance_Brake_Disc_%28pair%29_-_front_-_90%2F110%2F130_vented_from_LA930436.html

MVH

Jesper

ps. Skylder dig stadig lidt film fra Høvelte
Index
97319: sv: sv: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (28-04-2010 21:45:24) (svar på 97317)
Jens Schönemann-Paul #8485, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.242.50.226)
Hvad siger synshallen??

Strengt taget, så er der vel tale om en konstruktionsændring?

/Jens
Index
97324: sv: sv: sv: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (28-04-2010 22:06:46) (svar på 97319)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.150.88.111)
Hmmmmmm....

Ved det det faktisk ikke, men kunne ikke forestille mig at det er noget de hæfter sig ved, medmindre at synsmanden selvfølgelig selv er en lykkelig LR ejer.

MVH

Jesper
Index
97330: sv: sv: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (28-04-2010 23:02:12) (svar på 97317)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.236.42)
Hej Jesper,

Det er lige præcis noget i den stil jeg søger. Jeg syntes ikke standard bremserne er specielt egnede til bilens egenvægt. Vedr. syn, så er der en anmeldelsesblanket hvor man kan afkrydse kontruktive ændringer og markere bremser. I min ungdom kørte jeg rally. Der var ingen problemer, så længe synsmanden kunne se det var kvalitet og indenfor gængs fornuft. Det er op til synsmanden at vurdere om ændringen kræver ny typegodkendelse. Det har jeg dog aldrig hørt om når det gælder bremser. De kan kræve at få den på bremserullefelt, men hvis den bremser bedre eller indenfor normen kan jeg da ikke forstille mig der kunne blive bøvl.

Kræver udskiftningen nogen former for specialværktøj, eller kan det klares med topnøgler i tommer, hammer og skruetrækker? ;)
--
Jacob
Index
97338: sv: sv: sv: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (29-04-2010 09:13:06) (svar på 97330)
Jesper H. Lynge #8394, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.150.88.111)
Hej Jacob,

Det var samme følelse jeg havde inden jeg skiftede. Men, jeg må komme med en indrømmelse. Da det gik op for mig at jeg også skulle skifte kalibre, og jeg manglede noget af det værktøj som så nødvendigt ud, så fik jeg lidt kolde fødder, og fik LR-Parts til at gennemføre hele operationen.

Jeg har dog fået mere blod på tanden siden, og har blandt andet købt "den kloge bog". Hermed skulle det i teorien være muligt at læse sig frem til, hvordan en Defender kan hhv skilles ad i atomer, og med lidt snilde, også kunne samles igen.
Ved at kigge lidt i denne, og her på forum, så tror jeg at jeg har lokaliseret to yderligere komponenter "man" har brug for. En "HUB NUT SPANNER" til den nette sum af 4£ og en 1/2 tomme 12 kantet top.

Men her må andre byde ind.....

Giv et praj når du har fundet ud af hvornår det er store skiftedag - jeg har en papegøjetang (omend rusten), en kvart dåse WD40 og Gentoftes største muggert, så måske jeg kan være til hjælp.

MVH

Jesper

http://www.paddockspares.com/pp/DEFENDER/Axle/Hub_nut_spanner_-_front_axle_from_LA930456.html
Index
97354: sv: sv: Paddock Defender Performance brakes, erfaring? (29-04-2010 12:36:53) (svar på 97317)
Peter Christensen #7817, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 130.225.87.73)
Hej Jacob,

Jeg har også lige skiftet til performance skiver, (godt nok fra L-R centre) men de har den samme tykkelse som de original skriver så jeg skulle ikke skifte kaliber. Jeg købt også specialle klodser men ved endnu ikke om de har været penge værd, (men de er grønne ;0) )

mvh Peter