tilbage

Land Rover Forum  

Index
97578: Ventiler til RRC slangeløse letmetalfælge (04-05-2010 22:03:22)
Thorbjørn Nørgård (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 77.215.250.242)
Hej forum

jeg mangler nogle ventiler til mine letmetalfælge til RRC´en. Det er de tre-egede fælge og de er "tubeless".

Men jeg har meget svært ved at finde dem hos diverse dækforhandlere, værksteder m.m.. Godstykkelsen på fælgen betyder jo, at ventilen skal have en afstand på en centimeter imellem de to tætningsflader.

Har I et godt bud inden jeg helt taber luften?


mvh

Thorbjørn


Index
97586: sv: Ventiler til RRC slangeløse letmetalfælge (05-05-2010 09:45:10) (svar på 97578)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.230.140)
Kender godt problemet.

Man kan godt få en alm. ventil til at blive på plads, hvis man er meget forsigtig, når man skal blæse det tomme hjul op. Jeg finder det ikke anbefalelsesværdigt, men i nøden kan man klare sig.

Der findes ventiler, der skrues sammen om fælggodset og dem har Vestsjællands autodele under nr. 562 6829.
Jeg er dog ikke helt sikker på, om de kan skrues tilstrækkeligt sammen, men med lidt opfindsomhed vil jeg mene, det lader sig gøre.

Jeg lykkedes med at finde nogle få stykker ved Mekonomen for år tilbage, men det var angiveligt de sidste denne detailist besad.

Det triste er, at alle mener, at man har spist søm uden først at have bidt hovederne af, når man spørger på disse ventiler. Til sidst tror man selv på, at man er tosset, når man påstår at sådanne ventiler overhovedet findes.

Måske de autoriserede har disse ventiler i deres sortiment??

mvh
Knud
http://www.stfnvsj.dk/
Index
97631: sv: Ventiler til RRC slangeløse letmetalfælge (05-05-2010 22:19:24) (svar på 97578)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 93.163.57.117)
Frede Johansen dækservice spørg efter Steen, ligger på en lille blind sidevej til Buddingevej i Gladsaxe, han har puttet mangt og mange ventiler i mine Vogue fælge på mine 4 RRC gennem tiderne, han har varen i rå mængder.....

Pust og vink, Michael