tilbage

Land Rover Forum  

Index
97946: Hvilken droparm (10-05-2010 20:56:48)
Jørgen Ditlev Christensen #8184, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 91.144.223.97)
Hej. jeg skal have skiftet styrekugler og styrekugler i droparm på min 90" defender fra 86. Kan se hos Paddock at der er nogle der hedder 3,4 og 6 bolt hvordan vælger jeg den rigtige? Kan det betale sig at skifte selve styrebolten i droparmen selv - det ser temmelig rusten ud?
Index
97947: sv: Hvilken droparm (10-05-2010 21:01:36) (svar på 97946)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Hej Jørgen.

Køb hele drop armen med styrekugle i, meget lettere.
Du skal bruge en 33 mm top til møtrikken på drop armen, og den sidder oftest meget meget meget meget fast.

Det med 3 -4 -6 er når du køber dele til styrehuset.

Mig bekendt er der kun en størrelse styrekugler til en defender (dog i h og v udgave samt divere heavy duty varianter.)


Mvh

Stephan
Index
97955: sv: Hvilken droparm (10-05-2010 22:50:18) (svar på 97946)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.242.115.183)
Husk at du normalt skal bruge en rimelig størrelse aftrækker for at få droparmen fri af udgangsakslen på styrhuset.

De forskellig billige 3-armede fra Harald Nybord duer ikke - Det skal være en 2-armet, da den ellers ikke kan hold fast på droparmen.
- tag det fra en, der netop har lært det på den hårde måde :-)

mvh
Christian
Index
97959: sv: sv: Hvilken droparm (10-05-2010 23:40:21) (svar på 97955)
Peter Lund Høg #6120, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.135.25)
Hej

Jeg skiftede min droparm i vinters da synet nærmede sig. Jeg brugte mukkert, koben, meget lang brækstang, aftrækker og til sidst gas og ilt til at varme droparmen op med. Det tog ingen tid med gas og ilten, hvorimod de andre løsninger tog evigheder og jo ikke lykkedes. Så på med en aftrækker og gas og ilt - det er vejen frem.

Med hensyn til at få den rigtige reservedel, så går jeg ud fra din bil er venstre styret (LHD). Så kigger du på toppen af dit styrehus. Der sidder enten 3, 4 eller 6 bolte til at holde topdækslet med. Det er det Paddocks hentyder til. Det er formentlig en 4 huls og derved reservedelsnummer QFW000030, du skal bruge.

MVH Peter
Index
97961: sv: sv: sv: Hvilken droparm (11-05-2010 06:54:41) (svar på 97959)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Køb en ordentlig aftrækker, det kan betale sig.. og så begynd at give den noget smørre middel/ rustløsner i forvejen i det omfang det er dig muligt.

Mvh

Stephan
Index
97974: sv: sv: sv: sv: Hvilken droparm (11-05-2010 16:29:33) (svar på 97961)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.119)
Det kan sagtens lade sig gøre at sætte et repkit i den eksisterende droparm mens den sidder på. Hvis du vil skifte hele droparmen er det nemmere at slidse den forsigtigt med en 1 mm skæreskive på vinkelsliberen, derefter et gok med en mejsel. Så skvatter den af nemt. Så sparer du lidelser med at ødelægge Harald aftrækkere. Når du er så langt kan du lige så godt skifte pakningerne i bunden af styrehuset. Det er blot at fjerne låseringen, sætte en plast pose fast med strips og starte motoren og dreje til en side, så skyder den alt ud og renses indvendig samtidig.

Blot mine egne synspunkter og erfaringer.

Mvh
Mads