tilbage

Land Rover Forum  

Index
98363: hjælp min startspærre er gået i strejke. (24-05-2010 08:07:02)
Lennart Olsson #5865, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.57.64.14)
hvem har nogle ideer til at få min start spærre i arbejde igen, efter at have stillet min p38 fra 2001, i pakeringskælder, låst mm. vil den absolut ingen ting, ikke låse op, via centrallås, ikke starte, har udskiftet batterier i fjernbetjening, men ingen resultat, skiver i display, at der skal en ny nøgle kode? samt at motor ikke vil starte, har desuden forsøgt at åbne døren og sat til tænding inden for 10 sek. det virkede heller ikke, og alarmen vil ikke udkoble, der er ingen lyd på denne, der er kun blinkende lys på lygterne.
men hvem kan hjælpe, skulle gernehave den til at køre igen, så håber på hjælp endnu engang.
hilsen Lennart Olsson.
Index
98364: sv: hjælp min startspærre er gået i strejke. (24-05-2010 08:17:40) (svar på 98363)
Torben Schmidt Hansen #8266, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 217.157.238.141)
Hej Lennart

Det er sket for mig en gang da batteriet var helt fladt i et par dage.

Du skal have en kode der indlæses ved at dreje nøglen i venstre dør.

Det er beskrevet i manualen under nøgler og alarm

Hilsen

Torben

Index
98412: sv: hjælp min startspærre er gået i strejke. (25-05-2010 16:51:27) (svar på 98363)
Andreas Grønbjerg #8107, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 130.225.95.242)
Hej Lennart

kik evt. på denne side:

http://www.rangerovers.net/repairdetails/becm/alarm.html#immobilization

under Emergency Key Access "EKA" Procedure

Har selv prøvet dette og det er ikke sjov når man står i situationen (på en 2 timers parkeringsplads :-))

Men bagefter når du har "morset" din kode til førerdøren med din nøgle kan man ikke andet end at smile lidt.

På linket ovenfor har de været så venlige at skrive om man skal dreje nøglen i lock eller unlock position, andre sider skriver i kørselsretningen eller højre/venstre hvilket giver opgaven lidt engelsk humor da det jo ændre sig alt efter om ens førerdør sidder i højre eller venstre side af bilen :-)

Har du ikke din EKA kode (som jeg ikke havde) kan du faxe eller emaile din registreringsattest (så han ved du ejer bilen) til en LR forhandler og så kan han oplyse dig den.

Der findes også sider på nettet der mener at der er generelle koder der virker til alle biler i f.eks. europa men ingen af dem virkede for mig.

Held og lykke