tilbage

Land Rover Forum  

Index
9843: Min første Land Rover (01-07-2003 11:41:13)
Brian Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.39.32.10)
Selvom jeg ikke for nuværende er ejer af en LR tillader jeg mig at henvende mig i dette forum. Jeg er gennem de sidste 5 år blevet mere og mere interesseret i LR og har nu besluttet at investere i en LR. Mit spørgsmål er så: hvad skal jeg købe og hvor meget skal jeg ofre. Jeg har ikke råd til at købe helt nyt og vil også gerne have charmen ved at "rode" med bilen.
Index
9844: sv: Min første Land Rover (01-07-2003 12:13:06) (svar på 9843)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.24.164)
Køb en 88 eller 109 de er til at få for små penge og så er de nemme at rode med,sørg for at rammen og torpedoen er i orden når du køber ellers kan det blive svært,køb en der ikke skal laves for meget ved.
Index
9847: sv: sv: Min første Land Rover (01-07-2003 13:00:27) (svar på 9844)
Brian Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.39.32.10)
Jeg har hørt at 109 kan give problemer med længden, ved terrænkørsel.
Kan i give et bud på hvad prisleje der er rimeligt, hvis den er lige til at køre i.
Index
9849: sv: sv: sv: Min første Land Rover (01-07-2003 13:24:25) (svar på 9847)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.250)
Hej igen Brian.Der er solgt 109" disel picup fra flyvevåbnet uklargjort 17.000 synet og på plader 33.000kr om der er flere ved jeg ikke.
Index
9850: sv: sv: sv: Min første Land Rover (01-07-2003 13:30:18) (svar på 9847)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.36.152)
Jeg ville anbefale dig at købe en 90 tommer, det er klart den bedste Land Rover jeg har haft, både hvad angår forbrug ,køreegenskaber og alsidighed. Jeg tror også klart det er den mest terrængående. 90 tommeren er også til at skrue på selv, det lykkes tit for mig at reparere den og jeg er ikke fiks på fingrene .
Index
9848: sv: sv: Min første Land Rover (01-07-2003 13:04:10) (svar på 9844)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.214)
Min anbefaling lyder altid, at Du bør købe Dig den lange model enten en 109 (Serie-bil) eller 110 (Defender). Diesel, hvis det årlige kørselsbehov overstiger de 7 - 8.000 km. Har Du stort kørekort af ældre dato, kan en Stationswagon (STW) med 10 eller flere pladser interessant, idet vægtafgiften er lav : 2.074 DKK årligt. De lang modeller er mere behagelig at køre rundt i, da deres længere akselafstand modvirker vugningen, som de korte modeller er kendt for. Der er plads til ferieoppakningen, flyttegodset, haveredskaber mv. Ulempen er, at den kræver lidt mere plads, idet venderadius er større. Dette er dog en vanesag og jeg kunne ikke drømme om, at købe mig en 88 eller 90. For ca 25-30.000 får Du en god Serie-bil og fra 40-60.000 DKK en god Defender. Sidstenævnte har stærkere motor, skruefjedre og servostyring. Spørg igen, hvis Du vil vide mere !
Index
9851: sv: Min første Land Rover (01-07-2003 14:10:55) (svar på 9843)
Thomas Clausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.63.114)
Hej Brian!
Jeg vil ikke råde dig i hvad du skal købe, for der er lige så mange meninger som dem du spørger.
Mit råd er at tage ud til nogle arrangementer og se hvad det er for nogle biler folk kører rundt i og snak med dem. Forelsk dig i en model og gå på jagt efter den rigtige, og tag en kyndig med ud at kigge på den inden du køber.
Du kan købe en Serie III til over 30000 kr, som ser velholdt ud, men som under den pæne lak er det værste skrammel (I hvertfald i forhold til prisen). Modsat kan du også købe en Range Rover til 5000 kr, der stortset "ikke fejler noget".
Mvh
Thomas