98567:
sv: sv: sv: Utæt diff SIII (01-06-2010 14:14:05) (svar på
98561)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 79.138.229.100)
Jo Rasmus, var det ikke dig som var opkaldt efter den amerikanske bilpioner Ransome E. Olds. Med klassikere som
REO, Oldsmobile osv.? Spøg tilside; som Einer påpeger skal man sikre sig diff. huset kan ånde frit, på oversiden af
diffrøret sidder en messingventil; rengør med stålbørste og trykluft, udskru, adskil, pas på den lille kugle, rens, genmonter. Dog er chancen for slidt tætningsring og eller lejeslør overhængende, er der ikke lejeslør, så skift tætningsring, kan gøres on location, er der slidt fure på kardanflangens løbeflade hvor tætningensringen glider, så skift denne ell. ryk tætningsringen i diffhuset, så den ikke sidder samme sted. Kardantilslutningsflangens møtrik
skal spændes med 110-120 NM. ell. 11-12KGM. Har du ikke en nøgle at holde igen på flangen så brug en rørtang, men husk at bortfile evt. mærker på fladen hvor kardannen tilsluttes.