tilbage

Land Rover Forum  

Index
98592: skifting af Bulkhead outrigger på 90" (01-06-2010 22:00:07)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.206.26)
Hej
Gode råd søges

Jeg har en 90" som jeg skal have skiftet Bulkhead outrigger på i begge sider. Og det er nok gjort før :-)
Spørgsmålet er. Kan man skifte dem ordentlig mens bulkheaden sider på bilen? eller er man nød til at skille det hele ad?

Mvh Anders
Index
98816: sv: skifting af Bulkhead outrigger på 90" (07-06-2010 09:15:33) (svar på 98592)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.198.210.62)
Det bliver helt klart bedst, hvis du skifter med torpedoen afmonteret. Det er svært at komme til at svejse ordentligt, når den sidder på, men det er også et stort arbejde at pille den af. Så det afhænger af hvor godt du vil have arbejdet lavet.
Hvis du piller torpedoen af, kunne du næsten lige så godt skifte hele rammen, da det næsten er hele bilen du har skilt ad, så leder du efter den hurtigste udgang, er det nok at forsøge, at lave reparationen uden at pille torpedoen af.
Hvis du piller fodplader op og forskærmene af, er der rimelig god adgang til udriggerne, og så kan det lade sig gøre at lave et hæderligt stykke arbejde. Jo mere/bedre slibe- skæreværktøj du har, jo nemmere er det at komme til at få de gamle udriggere ordentligt af. Med min arbejdsindsats som reference ville jeg vurdere, at du skal sætte en weekend af til arbejdet, eller ca. en dag til hver side.