tilbage

Land Rover Forum  

98734: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 10:22:55)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Se den Flyvende fæstning og mange andre WW II fly.
Skal du med til flyshow på FSN Skrydstrup for bl.a at se den flyvende fæstning "Sally B", Spitfirene, Catalinaen Dakotaen o.m.a.?
Så holder jeg på Rasteplads Lillebælt mellem afkørsel 57 og 58 vestlig retn. på den Fynske motorvej, søndag d. 6 juni mellem kl. 06.30 og 0700.
Hvis nogen er interesserede kan vi køre sammen derfra. Jeg er ydermere på CB kanal 18.
Mvh.
Martin
98736: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 10:30:24) (svar på 98734)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.140.74.130)
Hej Martin

Har det noget med Land Rover/DLRK at gøre?
98739: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 11:09:44) (svar på 98736)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Arnth
Ja, det har det, i og med, at jeg som medlem af DL-RK arrangerer fælleskørsel.
Med venlig hilsen
Martin
98741: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 11:16:29) (svar på 98739)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Nemlig at vi forsøger at samles om vores interesse, det rykker.
Må lige se om drengene vil med, els så må jeg køre selv, har for mange år siden selv været en del af cirkus mili og set det indefra, det er en mega oplevelse og især med de gamle maskiner, tænk hvad det førte med sig sidste gang vi talte om det.
MVH Jens E jeg kører fra Randers hvis det kommer iorden.
98742: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 11:22:35) (svar på 98739)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.140.74.130)
Ja, arrangerer fælleskørsel, men DLRK er IKKE arrangør/medarrangør af selve showet!

Arnth
Med i camp-gruppen til NVC10
98744: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 11:42:17) (svar på 98742)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Arnth
Nu ved jeg da, hvad dit virkelige ærinde er, med dit spørgsmål.
Jeg havde på fornemmelsen at du havde en anden dagsorden.
Nu har du jo med din underskrift vist hvis ærinde du går.
Nemlig den nordvestsjællandske støtteforenings.
Det er bare ærgerligt at du egen forenings navn forsøger at ødelægge et udmærket initiativ.
Har du forresten husket at spørge om kørsel med kræftramte er et L-R, DL-RK arrangement? har du husket at spørge om vildsvinetræf i Sverige er et L-R, DL-RK arrangement?
Nej vel, for så bliver velvilje hurtigt vendt til modvilje.
Jeg forstår simpelt hen ikke at din støtteforening tillader at dens medlemmer at opføre sig som de gør, i en anden forenings regi.
Da du ikke har nogen interesse i dette arrangement og da du samtidig identificerer dig som medlem af en anden klub, skal jeg anmode dig om ikke længere at kommentere dette indlæg.
Jeg vil gøre dig opmærksom på at jeg anser din handlemåde for at være til skade for Dansk Land-Rover Klub.

Martin Nielsen
98745: sv: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 12:40:18) (svar på 98744)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Jeg beder jer alle, som evt. har interesse i at køre sammen til flyshowet om at se bort fra dette lille, men kedelige intermezzo.
Jeg vil stadig være at finde på rasteplads Kildebjerg på fynske motorvej mellem 06.30 og 0700. i morgen.
Med venlig hilsen
Martin.
98746: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 12:42:33) (svar på 98745)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Arrh. Rettelse.
Det er ikke Kildebjerg, men Rasteplads Lillebælt Vest.
Mvh.
Martin
98751: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (05-06-2010 14:11:06) (svar på 98746)
Klaus Andersen #7704, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.53.182.41)
trist rettelse kildebjerg har nemlig en enorm dejlig morgenbuffet som er en voksen værdig

med let savlene hilsen
klaus
98749: Amerikanske sandaler !!! (05-06-2010 12:58:05) (svar på 98744)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.44)
Jeg ELSKER mine amerikanske sandaler og jeg køber aldrig sko i Danmark, da det er vanskeligt, at finde passende størrelser hos de danske skotøjsforhandlere.

De lagerfører nemlig i vid omfang kun de mindre størrelser, fordi danskerne elsker, at gå i for små sko!

At arrangere en fælleskørsel i Land-Rovers til en begivenhed er bare een af grundtankerne i at være med i DL-RK: at vise vor interesse udadtil!

Smukkere kan det da ikke gøres !

Det er den rigtige Land-Rover-ånd, som Martin viser her!

THUMBS UP !!!

MEN Martin,

jeg tager dog ikke turen via Fyn for at komme fra Tønder til Skrydstrup!

Paul Sehstedt

- også medlem af 'Flygande Veteraner'
'Vi holder en DC-3 flyvende!'

98773: sv: Amerikanske sandaler !!! (05-06-2010 21:18:27) (svar på 98749)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Klaus
Som altid, når jeg er på større eksotiske ekspeditioner, som f.eks. denne tur til Jylland, så medbringer jeg messen.
Derfor vil det være muligt for mig, at servere en gang bøf med spejlæg, som morgenmad på Lillebælt.
En sund og nærende ret som man finder allernederst i madpyramiden.
Med venlig hilsen
Martin
98774: sv: Amerikanske sandaler !!! (05-06-2010 21:31:28) (svar på 98749)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.216.183)
Helt enig Pau-Se; bare du lover ikke at skralle Memphis Belle`s dæk til at forsåle dine amerikanske sandaler!
98811: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (07-06-2010 01:51:23) (svar på 98734)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.104.90.184)
Martin du skal have et ordentligt, men venskabeligt dunk i ryggen som tak for dit indspark.
Ikke alene fordi du fik gjort opmærksom på ”flysjovet“ i Skrydstrup; som jeg ellers ville have overset, men også fordi det fik lokket mig til at køre hjemmefra før fanden fik stukket bare en enkelt fod ud af sengehalmen.
Ganske vist nåede jeg ikke frem til rastepladsen på Fyn, før du/I var trisset sydover, men jeg fik da parkeret Discoen på flyvestationens område tidsnok til at få plads i 1. parket, før det første fly gik på vingerne. Perfekt timing.
Især fordi de propeldrevne veteraner havde min interesse netop nu, da jeg er halvvejs gennem Wing Commander Guy Gibsons erindringsbog ”Enemy Coast Ahead“. Det var ham,der anførte The Dambusters, Lancaster-eskadrillen som sprængte Moehne- og Eder-dæmningerne i Ruhr-distriktet og gav Hitlers krigsmaskine et velrettet bagslag, før han senere blev skudt ned under et togt som Master Bomber i en Mosquito.
Ingen af de to flytyper var i Skrydstrup, men det var bl.a. et triumvirat af WW II-fly bestående af Spitfire, Flying Fortress B17 og luftens svar på Land Rover, DC3 Dakota, som indgik i formiddagens program således, at det lykkedes mig at slippe væk fra ”sjovet“ før det krøllede sammen i kilometerlange trafikpropper i alle kompasretninger.
Foruden den venskabelige dunk får du også en sidegevinst fra Skrydstrup. Ganske vist er det ikke en Landy, men uden den og dit kampråb var dette og dagens øvrige 870 billeder ikke blevet til noget.
Så tak Martin.
Må solen skinne på din vej, mens det regner på vi andres.

Morten #6034


98854: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (07-06-2010 18:50:38) (svar på 98811)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
Personlig er jeg betaget af "Sally B" og hendes charmerende (Kvindelige) pilot, som jeg engang blev ligeledes betaget af i Værløses Cafeteria. Det er lidt trist at RDAF ikke længere har C-47, om det var bare som "hobby". Catalina ligeså.
Nettop C-47/DC3 fortæller hvorfor dette kan være relevant på Forum! Concept og formålet har meget til fælles, og levetiden også.
98855: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (07-06-2010 19:01:49) (svar på 98854)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.179)
Tjah, og nogen blev nødtvungent siddende i en grøftekant og på afstand følge med de flyvende begivenheder....

Ærlig nok, fik vi ikke hilst på vor svenske kammerat, der var kommet flyvende i sin DC-3 Dakota - The Congo Queen -

Men Martin fik vi en snak med ganske kort, da han var på vej hjem!
98865: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (08-06-2010 10:33:05) (svar på 98855)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
De amerikanske dagangreb, på de tyske byer, især Leipzig, har haft en ganske særlig betydning for, og i, min familie.
Og hvem, som er flyinteresseret, kender ikke spillefilmen "Memphis Belle", hvor hovedrollen spilles af Sally B.
Men der er en dokumentarfilm om Memphis Belle, som i min optik, er langt mere interessant end spillefilmen.
Og, det var denne film der satte mine tanker i sving, om min afdøde far der gik i stribet fangetøj, i Leipzigs ruiner og ryddede op efter amerikanerne.
Han fortalte at SSérne skød efter fangerne, når de forsøgte at søge dækning. Så de måtte blive stående udenfor og vinke op til de hvide striber på himmelen, mens bomberne regnede ned over ørerne på dem.
Og hvis SSérne fik øje på at fangerne vinkede, -ja så skød de også efter dem.
Mvh.
Martin
98884: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (08-06-2010 22:15:54) (svar på 98811)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Mystisk!
Af en eller anden grund kom billedet ikke med i første ombæring.
Det skulle det så gerne gøre nu!

Bagest DC-3 Dakota alias C-46 Skytrain og i forgrunden styrbords vingetip på Flying Fortress B17 ”Memphis Belle“ alias ”Sally B“.

I øvrigt afslørede yderligere læsning af Guy Gibsons ”Enemy Coast Ahead“, at ikke blev skudt ned, men styrtede ned, da hans Mosquito over Holland løb tør for brændstof på vej hjem fra et bombetogt i efteråret 1944.

Cheers
Morten
98985: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (11-06-2010 12:48:43) (svar på 98884)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Imedens jeg plejer min fibersprængning, så kan jeg ikke andet end tænke på at vi er en del fra klubben der har krydset vejene fra wwII´s spor. Sidst vi talte om flyvendefæstninger så endte vi i Oksbøl og Martin fik sparket til os alle sammen til FSN SKP, eller nogle stykker.
Jeg er på vej til Libanon, og er ved at sætte mig ind i historien som også krydser wwII og eftervirkningerne af denne gruelige krig, jeg tror at det er utroligt vigtigt at vi her i klubben giver rum til os der vil andet end sparke dæk og tage på ture, (der er også rigtigt godt).
Men baggrunden for vores Land Rover udspringer af WWII, der findes mange beretninger om LR ude i verden og deres deltagelse i konflikter. Nuvel tilbage til disse mænd og deres flyvende maskiner, jeg undres over hvad der får unge ( og gamle) til at kaste sig ud i disse konflikter, og især de gamle maskiner der ikke var pansret mere end en dåse Royal, At stå på stranden d. 6/6 i Frankrig var meget rørende, ligeledes er det rørende at se en spitfire eller en flyvende fæstning passere forbi, man føler sig ydmyg over for de tab de repræsentere. Tænk de mange kolde og angstfyldte timer de tilbragte deroppe under himlens tag. Hvis I har set filmen hvor de har lykke gummibånd, så lever det i bedste velgående endnu for flere har små bamser med sig ombord på E3A AWACS.
Jeg har en lille beholder om halsen med billede af mine drenge og Jette, andre har en stump hår fra kæresten eller konen eller børnene, andre igen noget ander der betyder noget. OG mange har en sjov ting i deres landrover som de har haft i mange år. HHMMMMM flyvemaskiner det kan fører til mange ting, men til jer der nåede frem, I fik en kanon god oplevelse takket være sammenhold, god vilje og en landrover, Jeg er lidt misundelig, men det er jer vel undt.
Nå jeg skal lige have en sjus (colera), og lægge planer for den næste landrover, måske man kan køre een hjem fra Libanon.
MVH Jens E. DLRK
98997: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (11-06-2010 18:16:20) (svar på 98985)
Kim Thomsen #7909, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 62.198.55.156)
En yderst interessant tråd, som jeg gerne vil bidrage med. Mine input blir' dog lidt spredt fægtning over hele tråden:
Flyveaarangement: Knippel ide og absolut lige i øjet hva' der skal være muligheder for. jeg selv kunne godt tænke mig en gravjagt efter ræve om vinteren. med ligesindede lr-folk !!
Ærger mig at jeg opdagede arrangementet for sent. Men har fået oplevelsen, for et par år siden, af en spitfire, drønende hen over hovedet på en. Tænk den model der har været genstand for så mange drengedrømme og bygninger i lille målestok. Altså bare lyden Waau
Efter sigende fandt man u' af at rulle kondomer over maskingeværløbene, da indtrængende vand frøs til is ved stor højde. med defeter tilfølge !!!!!!!

Tallisman !!
Min tallisman i min LR er en tinwisle, så jeg kan spille lidt irske jigs og reels mens jeg venter på Autohjælp.. 7-9-13 det har ik' været nødvendigt endnu.

Kommende arrangementer !!
Jeg holder øje med Martin når hans finurlige tankesæt udklækker nye turforslag
98999: sv: sv: sv: sv: sv: Flyshow på FSN Skrydstrup (11-06-2010 20:27:08) (svar på 98997)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Hey Kim, Ja jeg havde næsten ondt i maven da jeg skrev mit indlæg, og vi alle har vel en tallismann og en spitfire lyder som en drøm, jeg var stor dreng da jeg oplevede at stå ved iden af en sådan på Malta og motoren kørte, den dag lovede jeg mig selv at jeg dælme skulle sidde i en flyver og "fyre" den af, det blev kuns til en cesna 172 N2 Sky hawk, men bagsæde i en F35 blev det til og nogle andre.
Jeg syntes det er givende for os i lr klubben at der er nogle der vil gøre en forskel ud i klubbens ånd, nemlig at styrke fællesskabet og så køre landrover samtidig.
Det er ikke så svært at arrangere en tur, man tager bare en håndfuld venner og så nogle vanvittig land rover venner ryster detgodt og ser hvad der sker, og inden længe så er jens tilbage igen og mon ikke vi kan samles i oksbøl, og Martin du skal da med denne gang, for som een af deltagerne sagde til mig nogle dage efter, " jeg skulle sku lige have styr på tingene da jeg lå i køjen" vi var tilbage i den trygge verden her var ro og vi er blandt venner, hvad mere kan man forlange, landyen udenfor barakken.
Godt at høre fra dig Kim.
MVH Jens E med nye ørkenstøvler