tilbage

Land Rover Forum  

Index
9874: Motor test (02-07-2003 21:15:42)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
jeg har en RR 3,5 l..
som stadig ikke vil køre ordenligt..

er nået der til hvor en motor test ville hjælpe---

der er vel ikke en som kan fortææle mig hvor på Fyn jeg kan få lavet sådan en.. og gerne til en okay pris.....



Index
9875: sv: Motor test (02-07-2003 22:01:05) (svar på 9874)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.50.17)
Hvilke symptomer har den?
Index
9881: sv: sv: Motor test (02-07-2003 22:50:48) (svar på 9875)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
jo ser du...

når den er kold vil den kun stå i tomgamg med meget lave omdr. og ryger sort...
alt sidder som det skal..
det jeg har kunne finde ud af er at den får alt for meget benzin.
det vil sige at den kører det halve af hvad den normalt kører.
somme tider holder den op med at ryger og kører normalt igen
men skal jeg så kører i den efter nogle timer , ja så røger den sort igen og kan næsten ikke stå i tomgamg ( har skruget den meget op i tomgang ).
Index
9901: sv: sv: sv: Motor test (04-07-2003 00:05:57) (svar på 9881)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.55.161)
Hej Brian!
Pkt.1: Check olien på karburatoren, den skal stå op til nederste gevind i røret. Er gummimembranerne ok, og hvis du har skiftet dem vender de rigtig, med det lille hak på plads og toppen af karburatoren sat rigtig på med udluftningen opad.
Pkt.2: Pil bøjningerne af og mærk, med en finger, om begge stempler kan glide op og ned uden besvær i karburatoren, når du presser stemplet op kan du lige tjekke om nålen sidder som den skal. Tag filtrene ud og rens dem i benzin. Du kan købe noget sprayolie til at komme på inden du sætter dem i igen.
Pkt.3: Er ALLE vaccumslanger sat på og er de tætte.
Pkt.4: Tjek dit strømfordelerdæksel, er alle kontaktpunkter rene? Afmonter slange til vaccumreguleringen på strømfordeleren og pust eller sug i den! Så skal indmaden i strømfordeleren bevæge sig!!! Hvis ikke, er membranen defekt og du har fejlen der.
Pkt.5: Afmonter chokerkablet og check at chokerfunktionen på karb. fungerer uden hakken. Monter det igen når motoren kører.
Pkt.6: Prøv at starte motoren, kører den sætter du bøjningerne på. Held og lykke med det! Hilsen Finn.
Index
9911: sv: sv: sv: sv: Motor test (04-07-2003 19:11:20) (svar på 9901)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
hejsa igen... kan se at nogle af de ting du nævner har jeg kikket og prøvet.. men lang fra det hele...
glemte også at sige at den er med sprøjt... min fejl undskyld....

men vil da lige prøve det med det strømfordeler..
Index
9913: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (04-07-2003 20:41:55) (svar på 9911)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
kan da lige tilføje at alle 8 tændrør er kold sorte .. pule at den lugert rigtig meget ag benzin i udstødningen...
ved ikke om det siger nogle noget
Index
9914: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (04-07-2003 20:54:20) (svar på 9913)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Alt alt for fed blanding - dvs. for lidt luft og for meget benzin.
Mvh. Michael
Index
9916: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 00:37:08) (svar på 9914)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.55.161)
Hvis der er indspr. på, skal du tjekke alle stik og evt. give dem noget kontaktspray. Det er især stikket til koldstartsdysen og stikket på luftmængdemåleren du skal være opmærksom på. Når dette er tjekket, skal du kigge på dit luftfilter, trænger det til rensning?
Hvis problemet stadig er der, skal du prøve at skifte det relæ der styrer koldstartsventilen, evt prøve at tage stikket af den, når motoren kører for at høre, om der er nogen forskel på motorgangen. Prøv at købe noget renseadditiv til indsprøjtningssystemer
og hæld det i tanken.
PØJ PØJ.
Index
9917: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 01:12:53) (svar på 9916)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
lige svar til de sidste 2 som har skrevet

1: når den får for fed en blandning.. hvordan får man den så normal igen...???

2: jeg har prøvet at taget stikket af til den koldstart ventil.. dette hjalp ikke noget som helst...

du snakker om et relæ... hvor sidder dette...???

har ikke prøvet det med kontaktspray.. men skal da prøves..
mit luft filter ser fint nok ud

kan fortælle at den " suger som en vild " efter luft når den står i tomgang...

har købt redex som hlædes i benzinen. for jeg troet lidt det var skidt..
men efter næsten 3 flasker ( den har fået mere end der stod på flasken )
er det stadig det samme....

kan fortælle at det kun er engang imellem at den vil køre normalt...
det gør den gerne efter jeg har kørt en god tur. og givet den noget pedal....
Index
9924: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 10:36:27) (svar på 9917)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.55.161)
På luftmængdemåleren sidder der en skrue i et hul , det er tomgangsreguleringen .Prøv at løsne den. Det omtalte relæ sidder nok på torpedopladen ind mod kabinen.
Du skal ikke bruge REDEX, men noget specielt til indsprøjtningssystemer så de enkelte ventiler bliver renset, det gør REDEX ikke. Ud fra, at den suger helt vildt, tror jeg at fejlen omkring luftmængdemåleren. Har du tjekket gummimuffen mellem luftmængdemåleren og resten af manifolden. Den skal være hel og uden revner.
Index
9928: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 12:43:06) (svar på 9924)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
Hejsa igen

jeg har lønse den skrue meget-- for eller kan den selt ikke stå i tomgang.

redex skulle rense det hele.. ( hvad dr står på flasken )..
men det andet du snakker om .. hvad hedder dette...???

ja den gummimuffe er hel.. har også prøvet at skifte luftmængdemåler om muffe.. uden held
Index
9936: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 18:50:21) (svar på 9928)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.49.82)
Er du sikker på, at spjældet i luftmængdemåleren ikke "hænger".Jeg tror at fejlen kun kan ligge i denne enhed.Den elektroniske del der styrer dette spjæld kan eventuel mangle det signal det skal have fra mængdemåleren.
Index
9937: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 19:12:20) (svar på 9936)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
nej er da ikke sikker på at det ikke hænger.. mrn set med mine øjne hænger det ikke

jeg har prøvet en anden luftmængdemåler... og det gav det samme..

kan det være min styreboks...??? ( til mit sprøjt..)....???
Index
9938: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 20:12:36) (svar på 9937)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.49.82)
Prøv at tage filteret af og få en til at give gas, mens du kigger ind i indsugningen ind over luftmængdemåleren, (som ligner pigge), her kan du se om spjældet åbner sig. Jeg tror ikke, at det er styreboxen da den kan køre uden (næsten) fejl når du sparker til den. Fejlen ligger i dine ventiler til systemet.Jeg har været ude for det med en BMW735i, hvor koldstartsventilen og fyldeventilen på manifolden var stået af. Finn.
Index
9939: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (05-07-2003 20:52:28) (svar på 9938)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.49.82)
OBS OBS! Brian?
Er du sikke på, at extraluft-ventilen, der sidder lige bag vandpumpen fungere som den skal. Når du står ved venstre forskærm og kigger på luftmængdemåleren har du justeringsskruen for mixning til højre hvor slangen sidder, følger du slangen ind mod dækslet mod hovedkammeret.Der hvor slangen sidder på hovedkammeret sidder skruen for TOMGANG lige der hvor den lille sorte slange vender mod højre og går under kammeret. Er du sikker på at der er skruet på den rigtige skrue til tomgangen.??
Index
9975: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor test (06-07-2003 21:09:26) (svar på 9939)
Brian Eilsø #6277, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.99.43)
ja jeg er sikker på at det er tomgangs skruen jeg har stillet på....

den extra ventil som du snakker om virker som den skal... ( kan mærke at den suger når bilen får lidt gas...

Index
9894: sv: Motor test (03-07-2003 20:43:30) (svar på 9874)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.214)
Prøv at ringe til Haarby Karosseri og snak med leif Hemmsen. Jeg ved, han har noget testudstyr for Land-Rover, men om det kan bruges på en 3,5 l, aner jeg ikke. Ellers har han som 'gammel' Land-Rover-mand sikkert en ide om, hvor du kan hente hjælp. Eller prøv Benny Hansen Automobiler i haderslev.. en rigtig mekaniker af den gode slags.
Index
10019: sv: Motor test (10-07-2003 00:29:19) (svar på 9874)
Finn Agersbæk #6152, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 62.107.50.63)
hvodden går det med dyret. køre det?? Finn MJY