tilbage

Land Rover Forum  

Index
99900: Tyverisikring af ældre Land-Rovers (15-07-2010 22:03:25)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.11.10)
Læste lige FDMs nyhedsbrev, der bl.a. havde tyverier fra biler som et emne. Det overordnede tip var, at bilen skulle tømme for alt værdifuldt, men det kan jo i sig selv være en meget omfattende opgave for en ejer af en ældre Land-Rover.

Såvel Serie-biler som Defenders er relativ nemme at komme ind i, men med lidt omtanke, kan tyvens hensigter vanskeliggøres.

På HT-modellerne sidder sideruderne og de små bagruder i gummilister, hvor kilen sidder udvendigt. En fingernem tyv lister den ud og har derefter let adgang til varerummet.

Listerne kan ommonteres, så kilen sidder indvendig. Alpinelights på Country og STW kan sikre vha samme ombygning eller et par låse, som sælges i UK.

Samtlige ruder kan sikres ved klar eller indfarvet folie. Det har samme effekt som laminerede ruder, men klistrer man et ekstra lag på udvendigt, sinker man tyven yderligere.

I UK findes et helt arsenal af mekaniske tyverisikringer, meget praktisk, da dørlåsene ikke frembyder nogen særlig forhindring for tyven.

En skjult hoveafbryder er effektiv, det samme en startspærre, hvis den kan monteres.

Få også sat en lås på motorhjelmen!

EN HT sikres bedst med en fast plade i rælingshøjde over ladet. En swing-away sparewheel carrier kan udstyres med en solid hængelås, som derved give yderligere sikring af bagdøren.

En STW kan sikres bedre ved a bygge en sikkerhedsafdeling i bagenden og ligeledes at bruge en wings - away

Bildokumenter bør man altid have på sig og et sæt i kopi er ingen dårlig idé heller.

Det var blot et par strøtanker omkring dette emne. Der er sikker andre, som kan supplere med praktiske og gode råd.
Index
99902: sv: Tyverisikring af ældre Land-Rovers (15-07-2010 22:16:21) (svar på 99900)
Kristian Jensen #2775, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.162.247.19)
Hej Paul !!
Jeg har selv alle rejse dokumenter + bilpapirer på en usb stick - den sidder i min nøglering.
Men ellers er det bare om at have en rigtig god indboforsikring - da dewr ikke er et aflåseligt "handskerum".......
Jeg har boltet en stålkasse fast istedet for midtersædet og den er aflåst med hængelås.
I min åbne 109 2a´er har jeg udskiftet lågene til bagrummene med en kraftig aluplade med låse fra elskabe...
Med rover hilsen
Kristian
næsten på vej sydpå
Index
99910: sv: sv: Tyverisikring af ældre Land-Rovers (16-07-2010 08:56:35) (svar på 99902)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Jeg har lavet to stålskabe, der er boltet fast i bilen, der er naturligvis hængelås på.
Jeg har lidt den tort at have uindbudte gæster i bilen så den er tømt når den ikke holder derhjemme.
resten mener jeg bør være kun for medlemmer bare for at minimere som det tidligere er fremhævet.
MVH JE