sv: sv: sv: sv: sv: sv: 130" Defender som bus M2 (19-08-2010 17:25:51)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Det er muligt, at du har ret, Jakob, men da en 130" har en ramme og der foreligger en typegodkendelse ligesom køretøjet findes som bus i UK, skulle der næppe være de helt store problemer i, at få den godkendt som bus. Om bagkassen kommer fra LR eller VW, er ligegyldigt, da der er tale om en opbygning på en ramme. Bilen skal ikke opfylde overrulningskravet. Forankring af sæder og seler skal være forsvarlig, hvilket bilinspektionen kontrollerer.(Iht detailforskrifter gældende på køretøjets 1.reg.dato).
Det burde endog være lovligt, at forsyne ladet på en 130 crwe cab med et sikkerhedsbur, montere seks klapsæder med s-seler på langs i ladet, trække en pressening over og få det hele godkendt som bus. Denne konstruktion svarer nemlig til det, som anvendes på lastbiler, der bl.a. anvendes til transport af studenter eller andre festlige selskaber.
Vi taler dog fortsat om busser fra før oktober 2001.
Mht familieflyttefirmaet, så skal der faktisk foreligge ansættelseskontrakter, et firmaregnskab osv. Så den tror jeg nu heller ikke på. Men kreativ er tanken dog!