Hej
Ja, den gode Ib har jo ret i forhold til, at hævning i sig selv ikke ændre på frihøjden under differentialerne - det er kun portalaksler samt større hjul der ændre på det. Hævning giver dog større approach og departure vinkler og sammen med større bumpstop mulighed for større hjul. Så hævning er bestemt en fin optimering af en Land Rover, men man der er også ulemper som et højere tyngdepunkt og som nævnt, så er det nok lidt vovet med hensyn til at lægge akslerne under fjedrene. I Island kører vores broderfolk rask væk på 44" hjul, men de hæver kun deres biler 4" for at undgå et for højt tyngdepunkt. TIl gengæld skære de nærmest forskærmene væk og de flytter sågar også bagakslen ca. 10 cm bagud, alt sammen for at give plads til de kæmpe hjul uden et alt for højt tyngdepunkt.
Men hvis man vil vide mere om konkrete ombygninger af seriebiler med hensyn til hævning, så kan jeg udover denne hjemmeside, anbefale
www.difflock.com, som har en god søge funktion.
MVH Peter