sv: sv: sv: sv: 2 wd (07-10-2010 06:58:18)
Peter Struntze #2005, reg. ssj
Nu må du sku stoppe Poul, spørgsmålet har udgangspunkt i en Disco 1, og Ulla kører i en meget fin traktor også kaldet en LR90 såvidt jeg erindre årgang før 1990
En Disco I er ikke noget specielt elektronisk køretøj, der er i hvert fald ikke traction control leveret fra fabrikken (da det var den STORE opfindelse på Disco II, hvor LR så lige glemte at montere centerdiff) - ergo kan bilen uden problemer køre med kun en kardan.
At så centerdifferentialet bliver temmelig hårdt belastet - det er en helt anden snak.
Men at bilen skulle ændre køreegenskaber så den bliver farlig at køre med, nu må du squ stikke pipen ind.
Har du prøve at køre med en V8 på sneglat vej ? det er som at køre med skiftevis for- eller baghjulstræk hvis ikke center-diff. bliver låst. Et åbent center-diff. tillader jo netop at trække med den aksel som er mindst belastet, det er bla. derfor man kan lave hjulspin med fortøjet....
At alle morderne rullefelter kan tage permanent 4-hjulstræk denne kommer du vist også til at æde. Jeg vil gerne have at vide hvordan du kører en RR med BorgWarner reduktionsgearkasse på rullefelt ?
Mig bekendt er den monteret med viscose centerspær der ikke kan slås fra !
Hilsen
Struntze