sv: sv: sv: sv: sv: 2 wd (07-10-2010 20:17:50)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl
Øhm, Struntze
det er altså Ulla, der tager udgangspunkt i en Defender, mens jeg tog udgangspunkt i en Discovery 1 - læs lige hele tråden.
Følgende citat:
Jørgen B. Jensen #5230, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.166.99.54)
Hej Valdimar
Det kan du godt - men kør pænt da den opfører sig meget anderledes med 2 wd.
Med venlig hilsen
Jørgen B. Jensen
Ud af dette læser jeg, at Jørgen har praktiske erfaringer.
Hvis bilen opfører sig meget anderledes med tohjulstræk, vurderer jeg, at den ikke længere opfylder typegodkendelsen eller den sikkerhedstænkning, fabrikken har lagt i bilen.
Hvis typegodkendelsen ikke er opfyldt, må bilen reelt ikke køre.
Jeg har aldrig betvivlet, at bilen kan køre med kun een kardan, jeg har udelukkende støtte/skærpet et tidligere indlæg mht sikkerheden.
Jeg kører diesel og låser altid dif på sneglat vej.
Ved seneste syn af min OneTen gjorde jeg synsmanden opmærksom på bilens permanent firhjulstræk, hvilket han var klar over i forvejen. Han oplyste mig til gengæld om de nye rullefelters fortræffeligheder. Jeg vil dog medgive, at jeg ikke har undersøgt synsmandens informationer nærmere.
Hvis man som ejer af den af dig nævnte type gearkasse er vidende om, at det er absolut dødeligt for transmissionen at blive testet på et rullefelt, vil/bør man også være i besiddelse af nødvendig dokumentation for de tekniske forhold.
Da der som bekendt ikke findes en regel uden undtagelse, så vil synsmanden sikkert blive glad for, at få vigtige informationer forlods.
Hvis jeg skulle blive udsat for, at køre omtalte Range Rover på et rullefelt, vil jeg altid følge producentens anbefalinger.
Ærbødigst