sv: sv: Bud på afgift 110"/Bør jeg købe? (11-11-2010 21:01:41)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj
Hvis der skal være til registreringsafgift, hjemtransport til DK med færgen, prøveplader, bøvl med syn og myndigheder generelt, udbedring af diverse mangler der først viser sig efter køb mv. skal du nok ikke give englænderen meget mere end tusind pund for den. Men priserne i UK er væsentligt lavere end i DK så det er slet ikke nødvendigvis urealistisk at opnå det prisniveau.
Du skal bare gøre dig klart om du er typen der kan og vil de bureaukratiske krumspring der skal til for at importere brugt bil fra udlandet. Nogle er til det, andre ikke.
På fotoet ser jeg at den har de særlige opbevaringsbokse bag fordørene som man finder på mange tidligere britiske militær 110" De kan vise sig mægtigt nyttige til jerrycans eller andet.
2,5 n/a ryger næsten altid ved opstart. Bare den holder op hurtigt og ikke bruger vand eller for megen olie ved kørsel er det som forventet.
Er den højre eller venstre styret?
Hvis du tager derover så gør dig selv den tjeneste at du før afrejsen, prøvekører og besigtiger mere end en tilsvarende Land Rover, så du har noget at sammenligne med. Prøv at dukke op til et klub arrangement og se om ikke nogle venlige sjæle vil lade dig prøve deres køretøjer.
Umiddelbart vil jeg mene at priserne på 2,5 n/a Land Rovere er nede i et leje her i DK, hvor det som hovedregel ikke kan betale sig at importere dem fra udlandet.