sv: sv: sv: sv: Oliemængde/gearkasseproblem (25-11-2010 18:09:49)
Verner Andersen #2749, reg. ssj
Jo Paw, nu det bliver rigtig slædehundekoldt, må vi se om LT77eren vil samarbejde. Ideen med at anvende ATF- Dexron III på 5trinsgearkasserne er netop at ATF har samme viskositet uanset temperatur, så er alt godt sagt om denne,
dårlig slidstyrke og bæreevne har den, derfor skal den skiftes hver 20000Km. Det Whine der var i min LT77 skyldes
tænder var slidt glatte så der ikke var plads til ATFen,
men da gearolie har bedre bæreevne forsvandt hvinen. Problemet er så bare gearolien skal opvarmes let for den rette viskositet, så gearskift kan ske uden tandbørstning.
Videre kan vi jo alle huske i frostvejr med seriebilen var
det som der var tyggegummi i gearkassen; man troede man havde glemt at lægge håndbremsen ned.